Aktualności
Pokaż wszystkieWięcej aktualności Mniej aktualności
Projekt „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego
Wartość projektu: 676 618,33 zł
Termin realizacji projektu: 01.09.2022 – 30.09.2023
Cel projektu:
Celem projektu są działania ukierunkowane na stworzenie systemu zarządzania jakością w zakresie dydaktyki oraz doskonalenie procesu dydaktycznego. W obszarze doskonalenia procesu kształcenia istotnym aspektem jest adekwatny do diagnozowanych potrzeb system rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w PŚ, również w zakresie pracy ze studentami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), a w szczególności ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, wybitnie zdolnymi, jak i doświadczającymi kryzysu adaptacyjnego i migracyjnego związanego z kształceniem za granicą (np. studenci z Ukrainy). Ważnym aspektem, który wymaga doskonalenia, jest skuteczność weryfikacji efektów uczenia się i kart zajęć oraz kompetencji pracowników do prowadzenia kształcenia na danym kierunku studiów. Wysokie wymagania studentów, szczególnie w zakresie kształcenia zdalnego, wpływają na potrzebę doskonalenia systemu teleinformatycznego wykorzystywanego do realizacji procesu kształcenia w formie zdalnej, hybrydowej i mieszanej. Aby sprostać tym wyzwaniom, niezbędne jest wypracowanie adekwatnych metod i procedur, ich implementacja oraz ewaluacja.
Projekt skierowany jest do kadry dydaktycznej Politechniki Śląskiej oraz kadry wspierającej proces dydaktyczny Politechniki Śląskiej.
Główne zadania:
- Doskonalenie systemu projektowania i weryfikacji osiągania efektów uczenia się.
- Doskonalenie systemu zarządzania jakością procesu dydaktycznego.
- Doskonalenie kadry dydaktycznej i wspierającej proces dydaktyczny oraz bazy i infrastruktury dydaktycznej PŚ.
- Doskonalenie dydaktyki akademickiej i dydaktyk przedmiotowych w zakresie nowych metod dydaktycznych.
- Wsparcie dla studentów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnym.