Start - Aktualnosci
Autor: System Publikacja: 15.06.2020
– Aby podnieść popyt na turystykę, musimy zmienić sposób myślenia społeczeństwa. Musimy odbudować przeświadczenie, że znów można podróżować bezpiecznie – zapewniali w swojej prezentacji konstruktorzy bramy odkażającej. Tym samym idealnie wpisali się w spostrzeżenie Natalii Bayony, Starszego Eksperta od Innowacji, Transformacji Cyfrowej i Inwestycji ze Światowej Organizacji Turystyki, która podkreśliła, że „innowacja to stan umysłu”.
Jak wielokrotnie wskazywali prowadzący i prelegenci, zdalny tryb funkcjonowania w pewnym stopniu przyczynił się do rozwoju umiejętności związanych z pracą wirtualną czy obsługą urządzeń oraz spowodował konieczność kształtowania zdolności do kooperacji poprzez zdalne kanały komunikacji. I choć tego typu działaniom mogą towarzyszyć problemy techniczne – czego doświadczyli uczestnicy wydarzenia – nie stanowią one bariery nie do przeskoczenia. Wojciech Litwin podjął się roli narratora, który przeprowadził słuchaczy przez opis wynalazku równolegle wobec prezentacji wyświetlanej na ekranie.
Bezpieczna podróż
W. Litwin wskazywał, że rezultatem zastosowania bramy będzie ożywienie sektora turystyki, który znalazł się w wyjątkowo trudnym położeniu wobec ograniczeń wynikłych z pandemii koronawirusa, związanych z przemieszczaniem się oraz koniecznością pozostawania w swoich bezpiecznych okolicach wedle zasady #stayhome. – Potrzebujemy ruszyć od nowa z branżą turystyczną, poprzez wzmocnienie przekonania o bezpieczeństwie podroży przy korzystaniu z różnorodnych miejsc, takich jak lotniska, stacje, muzea, hotele i wiele innych. Nasza koncepcja – poprzez dezynfekowanie ubrań podróżujących oraz ich własności – pozwoli zbudować poczucie bezpieczeństwa – zapewnił. Podczas wystąpienia została przedstawiona specyfika bramy odkażającej, czyniąca z niej urządzenie nie tylko godne zaufania, ale także skuteczne i nowatorskie. – W bramie użytkownik zostaje spryskany specjalnie wyselekcjonowanym odczynnikiem, który oddala ryzyko skażenia. Co więcej: używamy dedykowanych usprawnień, to jest niskiego ciśnienia, zasilania na 12 V, a cały proces dezynfekcyjny jest prowadzony przez wizualne sygnały. Każda z bram odkażających może obsłużyć ponad tysiąc ludzi na dzień – opowiadał członek zespołu.
Badawcza i światowa przyszłość
Konstruktorzy zapowiedzieli, że choć obecne działania koncentrują na produkcji i dystrybucji urządzeń, w przyszłości nacisk zostanie położony na kwestie badań i rozwoju. – Planujemy zaprojektować szeroką rangę modułowych i zautomatyzowanych produktów dla wielu branż ekonomicznych – zaznaczyli. Pierwsza seria bram została zamontowana w placówkach medycznych, jednak w odpowiedzi na wysokie zainteresowanie (liczba zamówień oscyluje na poziomie ponad 200), wkrótce znajdą one swoje zastosowanie również w innych miejscach publicznych. – Typowi klienci dla tego typu rozwiązań to obiekty związane z turystyką i służbą zdrowia. Jest także bardzo wysoki popyt dla firm produkcyjnych oraz biur w kraju i za granicą. Dzięki naszemu poddostawcy jesteśmy w stanie w krótkim czasie dostarczyć wiele bram do Europy, a w niedalekiej przyszłości również do Stanów Zjednoczonych – podkreślił W. Litwin. – Wiemy, że razem możemy przywrócić normalność.
Healing Solutions Tourism Challenge
Konferencja odbyła się za pośrednictwem platformy Zoom.us. Po inauguracyjnych wystąpieniach kluczowych liderów (Zuraba Pololikashvili, Sekretarza Generalnego UNWTO, dr. Gaudenza Silberschmidta z WHO, Hannah R. Messerli z WBG oraz Natalii Bayony z UNWTO) nastąpiła sesja prezentacji uczestników. Każdy zespół udostępniał kilkuminutowe nagranie, a kolejność została ustalona dwustopniowo: w porządku alfabetycznym oraz według kategorii konkursowej. W ramach „Healing for Prosperity” oprócz twórców bramy występował tylko jeden zespół. Po ukończeniu każdej sekcji uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań.
Celem konkursu było znalezienie najbardziej innowacyjnych start-upów i inicjatyw, których działania przyczyniły się do redukcji negatywnych skutków stanu epidemii w zakresie turystyki, a także umożliwiły wsparcie dla podróżnych, przedsiębiorców i władz.
Brama odkażająca w finale międzynarodowego konkursu
Wśród zwycięzców międzynarodowego konkursu HEALING SOLUTIONS FOR TOURISM CHALLENGE znalazł się polski zespół złożony z pracowników i absolwentów Politechniki Śląskiej. Finaliści mogli zaprezentować wirtualnie swoje projekty. Zdalny charakter wydarzenia spowodował, że o bramie odkażającej słuchali nie tylko przedstawiciele z ministerstw wielu państw czy Światowej Organizacji Zdrowia oraz Światowej Organizacji Turystyki, ale także wszyscy zainteresowani tematyką innowacji w zakresie zwalczania koronawirusa.
– Aby podnieść popyt na turystykę, musimy zmienić sposób myślenia społeczeństwa. Musimy odbudować przeświadczenie, że znów można podróżować bezpiecznie – zapewniali w swojej prezentacji konstruktorzy bramy odkażającej. Tym samym idealnie wpisali się w spostrzeżenie Natalii Bayony, Starszego Eksperta od Innowacji, Transformacji Cyfrowej i Inwestycji ze Światowej Organizacji Turystyki, która podkreśliła, że „innowacja to stan umysłu”.
Jak wielokrotnie wskazywali prowadzący i prelegenci, zdalny tryb funkcjonowania w pewnym stopniu przyczynił się do rozwoju umiejętności związanych z pracą wirtualną czy obsługą urządzeń oraz spowodował konieczność kształtowania zdolności do kooperacji poprzez zdalne kanały komunikacji. I choć tego typu działaniom mogą towarzyszyć problemy techniczne – czego doświadczyli uczestnicy wydarzenia – nie stanowią one bariery nie do przeskoczenia. Wojciech Litwin podjął się roli narratora, który przeprowadził słuchaczy przez opis wynalazku równolegle wobec prezentacji wyświetlanej na ekranie.
Bezpieczna podróż
W. Litwin wskazywał, że rezultatem zastosowania bramy będzie ożywienie sektora turystyki, który znalazł się w wyjątkowo trudnym położeniu wobec ograniczeń wynikłych z pandemii koronawirusa, związanych z przemieszczaniem się oraz koniecznością pozostawania w swoich bezpiecznych okolicach wedle zasady #stayhome. – Potrzebujemy ruszyć od nowa z branżą turystyczną, poprzez wzmocnienie przekonania o bezpieczeństwie podroży przy korzystaniu z różnorodnych miejsc, takich jak lotniska, stacje, muzea, hotele i wiele innych. Nasza koncepcja – poprzez dezynfekowanie ubrań podróżujących oraz ich własności – pozwoli zbudować poczucie bezpieczeństwa – zapewnił. Podczas wystąpienia została przedstawiona specyfika bramy odkażającej, czyniąca z niej urządzenie nie tylko godne zaufania, ale także skuteczne i nowatorskie. – W bramie użytkownik zostaje spryskany specjalnie wyselekcjonowanym odczynnikiem, który oddala ryzyko skażenia. Co więcej: używamy dedykowanych usprawnień, to jest niskiego ciśnienia, zasilania na 12 V, a cały proces dezynfekcyjny jest prowadzony przez wizualne sygnały. Każda z bram odkażających może obsłużyć ponad tysiąc ludzi na dzień – opowiadał członek zespołu.
Badawcza i światowa przyszłość
Konstruktorzy zapowiedzieli, że choć obecne działania koncentrują na produkcji i dystrybucji urządzeń, w przyszłości nacisk zostanie położony na kwestie badań i rozwoju. – Planujemy zaprojektować szeroką rangę modułowych i zautomatyzowanych produktów dla wielu branż ekonomicznych – zaznaczyli. Pierwsza seria bram została zamontowana w placówkach medycznych, jednak w odpowiedzi na wysokie zainteresowanie (liczba zamówień oscyluje na poziomie ponad 200), wkrótce znajdą one swoje zastosowanie również w innych miejscach publicznych. – Typowi klienci dla tego typu rozwiązań to obiekty związane z turystyką i służbą zdrowia. Jest także bardzo wysoki popyt dla firm produkcyjnych oraz biur w kraju i za granicą. Dzięki naszemu poddostawcy jesteśmy w stanie w krótkim czasie dostarczyć wiele bram do Europy, a w niedalekiej przyszłości również do Stanów Zjednoczonych – podkreślił W. Litwin. – Wiemy, że razem możemy przywrócić normalność.
Healing Solutions Tourism Challenge
Konferencja odbyła się za pośrednictwem platformy Zoom.us. Po inauguracyjnych wystąpieniach kluczowych liderów (Zuraba Pololikashvili, Sekretarza Generalnego UNWTO, dr. Gaudenza Silberschmidta z WHO, Hannah R. Messerli z WBG oraz Natalii Bayony z UNWTO) nastąpiła sesja prezentacji uczestników. Każdy zespół udostępniał kilkuminutowe nagranie, a kolejność została ustalona dwustopniowo: w porządku alfabetycznym oraz według kategorii konkursowej. W ramach „Healing for Prosperity” oprócz twórców bramy występował tylko jeden zespół. Po ukończeniu każdej sekcji uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań.
Celem konkursu było znalezienie najbardziej innowacyjnych start-upów i inicjatyw, których działania przyczyniły się do redukcji negatywnych skutków stanu epidemii w zakresie turystyki, a także umożliwiły wsparcie dla podróżnych, przedsiębiorców i władz.
Aktualności
Pokaż wszystkie
1
z
1
Więcej aktualności Mniej aktualności