
Summer School: „Dydaktyka wspierana sztuczną inteligencją i cyfrowymi narzędziami”
Summer School: „Dydaktyka wspierana sztuczną inteligencją i cyfrowymi narzędziami”
W środę, 9 lipca 2025 roku, w ramach Summer School dla doktorantów Politechniki Śląskiej odbyły się warsztaty pt. „Dydaktyka wspierana sztuczną inteligencją i cyfrowymi narzędziami”, prowadzone przez dr. inż. Pawła Laska z Wydziału Elektrycznego PŚ.
Podczas spotkania uczestnicy poznali nowoczesne techniki i narzędzia cyfrowe wspierające pracę dydaktyczną i badawczą, ze szczególnym uwzględnieniem roli sztucznej inteligencji. Program warsztatów obejmował m.in.:
- efektywne pisanie publikacji z wykorzystaniem LaTeX,
- wyszukiwanie literatury naukowej z użyciem baz danych i narzędzi Open Access,
- zastosowanie AI do przeszukiwania publikacji, identyfikowania kluczowych wyników i pozyskiwania danych z raportów,
- wykorzystanie narzędzi do korekty językowej, w tym rozwiązań dedykowanych językowi akademickiemu,
- praktyczne zastosowanie modeli językowych (LLM) w dydaktyce i badaniach,
- aspekty cyberbezpieczeństwa: menedżery haseł, tworzenie kopii zapasowych danych.
Szkolenie miało charakter interaktywny – doktoranci pracowali przy własnych komputerach, testując omawiane narzędzia w praktyce. Była to również okazja do wymiany doświadczeń i inspiracji między uczestnikami z różnych jednostek uczelni.
Warsztaty zostały zrealizowane w ramach projektu „Politechnika Śląska uczelnią wspierającą kadrę w drodze do doskonałości”, współfinansowanego z Programu Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym, Priorytet 1 Umiejętności) na podstawie umowy nr FERS.01.05-IP.08-0159/23-00, pod nadzorem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju jako Instytucji Pośredniczącej.
Aktualności
Pokaż wszystkie











Więcej aktualności Mniej aktualności