Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 27.01.2014
Śląski Ogród Botaniczny według studentów Politechniki Śląskiej
Wystawa pt. „Śląski Ogród Botaniczny w Mikołowie – w poszukiwaniu sposobów aktywizacji przestrzeni przy użyciu Odnawialnych Źródeł Energii” odbyła się w Mikołowie w ubiegły poniedziałek. Podczas wydarzenia zaprezentowano prace autorstwa studentów II roku Wydziałów Architektury i Budownictwa Politechniki Śląskiej.
W trakcie wystawy i konferencji inaugurującej podjęcie problematyki dalszego rozwoju mikołowskiego Śląskiego Ogrodu Botanicznego swoje prace zaprezentowali studenci drugiego roku Wydziału Architektury: Hanna Hajda, Agata Polkowska, Katarzyna Golec, Marcin Bystrzycki, Mateusz Dąbek, Kacper Ziółkowski, Daniel Osika, Sebastian Marszałek, Daniel Radliński, Wojciech Zientek oraz Wydziału Budownictwa: inż. Marcin Ćwirko i inż. Bartosz Piotrowicz.
Studenci Politechniki Śląskiej przedstawili łącznie pięć rozwiązań zagospodarowania terenów kompleksu Sośniej Góry i Centrum Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej Śląskiego Ogrodu Botanicznego. Każde z nich w odmienny sposób miałoby przyciągać zwiedzających. Koncepcje zawierały przeróżne moduły i elementy, dotyczące zarówno formy, jak i funkcji. Wszystkie zaproponowane rozwiązania byłyby naturalnie napędzane przez odnawialne źródła energii (turbiny wiatrowe, kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, gruntowe wymienniki ciepła czy elektrownię szczytowo-pompową), gdyż problematyka OZE odgrywa w projekcie kluczowe znaczenie.
Studenci Politechniki Śląskiej przedstawili łącznie pięć rozwiązań zagospodarowania terenów kompleksu Sośniej Góry i Centrum Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej Śląskiego Ogrodu Botanicznego. Każde z nich w odmienny sposób miałoby przyciągać zwiedzających. Koncepcje zawierały przeróżne moduły i elementy, dotyczące zarówno formy, jak i funkcji. Wszystkie zaproponowane rozwiązania byłyby naturalnie napędzane przez odnawialne źródła energii (turbiny wiatrowe, kolektory słoneczne, ogniwa fotowoltaiczne, gruntowe wymienniki ciepła czy elektrownię szczytowo-pompową), gdyż problematyka OZE odgrywa w projekcie kluczowe znaczenie.
Prezentacja, podczas której studenci przedstawili m.in. władzom miasta, przedstawicielom Politechniki Śląskiej i krakowskiej AGH, jak ich pomysły ewaluowały od projektów funkcjonalnych po gotową koncepcję, była bardzo rzeczowa i merytoryczna. Pokaz z wykorzystaniem plansz i prezentacji multimedialnej zakończyła żywa i długa dyskusja.
Projekty studentów, którzy zgłosili się do współpracy przy planowaniu dalszego rozwoju mikołowskiego Śląskiego Ogrodu Botanicznego prowadzone były przez pracowników Katedry Teorii, Projektowania i Historii Architektury Wydziału Architektury – dr inż. arch. Dorotę Winnicką-Jasłowską i dr. inż. arch. Jarosława Figaszewskiego oraz dr hab. inż. Małgorzatę Jastrzębską z Katedry Geotechniki i Dróg Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej.
Wystawa prac studentów przeniesiona została do Centrum Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej Śląskiego Ogrodu Botanicznego, gdzie można ją oglądać przez najbliższy miesiąc.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności