Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 19.04.2017
„Mashambas”, jak nazwali zaprojektowany przez siebie budynek młodzi architekci jest odpowiedzią na problem głodu w Afryce Subsaharyjskiej. Ponad połowę z 40 procent żyjących w całkowitej biedzie mieszkańców tego terenu stanowią rolnicy. „Mashambas” miałby być czymś w rodzaju mobilnego centrum nauki i edukacji w zakresie nauk technik rolniczych oraz korzystania z tanich nawozów i nowoczesnych narzędzi. Koncepcja zakłada łatwość rozbiórki i transportu obiektu w inne miejsce, kiedy już mieszkańcy danej społeczności staną się samowystarczalni. Taka funkcjonalność umożliwiłaby edukację ludności w kolejnych regionach. Młodym projektantom gratulujemy rozmachu, kreatywności i głównej nagrody w 12. edycji konkursu prestiżowego magazynu eVolo.
Projekt studentów architektury zwycięzcą konkursu eVolo
Projekt dwójki studentów Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, Mateusza Frankowskiego i Pawła Lipińskiego, zwyciężył w konkursie prestiżowego magazynu eVolo. Wizjonerska, śmiała koncepcja budynku najlepiej odpowiadającego wyzwaniom XXI wieku, stworzona przez naszych studentów, zachwyciła jury i została uznana za najlepszą spośród 443 zgłoszonych projektów.
„Mashambas”, jak nazwali zaprojektowany przez siebie budynek młodzi architekci jest odpowiedzią na problem głodu w Afryce Subsaharyjskiej. Ponad połowę z 40 procent żyjących w całkowitej biedzie mieszkańców tego terenu stanowią rolnicy. „Mashambas” miałby być czymś w rodzaju mobilnego centrum nauki i edukacji w zakresie nauk technik rolniczych oraz korzystania z tanich nawozów i nowoczesnych narzędzi. Koncepcja zakłada łatwość rozbiórki i transportu obiektu w inne miejsce, kiedy już mieszkańcy danej społeczności staną się samowystarczalni. Taka funkcjonalność umożliwiłaby edukację ludności w kolejnych regionach. Młodym projektantom gratulujemy rozmachu, kreatywności i głównej nagrody w 12. edycji konkursu prestiżowego magazynu eVolo.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności