Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 07.06.2017
W finale I Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Lotniczej uczestniczyło 84 uczniów z 27 szkół z całej Polski. Na tarasie widokowym Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach, gdzie odbywała się ostateczna rozgrywka, rywalizowali uczniowie z Bytomia, Częstochowy, Dęblina, Gliwice, Katowic, Kluczborka, Krakowa, Krosna, Lisich Jam, Mielca, Opole, Ornontowic, Powodowa, Poznania, Rzeszowa, Radomia, Stalowej Woli, Warszawy, Wojkowic czy Wrocławia. Najlepsi okazali się uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych im. gen. W. Andersa w Rzeszowie w składzie Piotr Bednarz i Jakub Śliwiński. W nagrodę otrzymali puchar, nagrody książkowe oraz bezzałogowe statki powietrzne. Drugie miejsce zajęli Aleksander Kotarba i Jakub Zdzieblik z Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Ornontowicach, a trzecie Kinga Pietras i Jakub Myszka z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. T. Kościuszki ze Stalowej Woli.
Finał I Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Lotniczej za nami
Znamy zwycięzców I Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Lotniczej. W finale organizowanego pod patronatem Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej Politechniki Śląskiej konkursu rywalizowali uczniowie z całej Polski. Decydujące o kolejności na podium zmagania odbyły się wczoraj na tarasie widokowym Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach. Zwyciężyła drużyna z Zespołu Szkół Mechanicznych im. gen. W. Andersa w Rzeszowie. Gratulujemy.
W finale I Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Lotniczej uczestniczyło 84 uczniów z 27 szkół z całej Polski. Na tarasie widokowym Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach, gdzie odbywała się ostateczna rozgrywka, rywalizowali uczniowie z Bytomia, Częstochowy, Dęblina, Gliwice, Katowic, Kluczborka, Krakowa, Krosna, Lisich Jam, Mielca, Opole, Ornontowic, Powodowa, Poznania, Rzeszowa, Radomia, Stalowej Woli, Warszawy, Wojkowic czy Wrocławia. Najlepsi okazali się uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych im. gen. W. Andersa w Rzeszowie w składzie Piotr Bednarz i Jakub Śliwiński. W nagrodę otrzymali puchar, nagrody książkowe oraz bezzałogowe statki powietrzne. Drugie miejsce zajęli Aleksander Kotarba i Jakub Zdzieblik z Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Ornontowicach, a trzecie Kinga Pietras i Jakub Myszka z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. T. Kościuszki ze Stalowej Woli.
Finał I Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Lotniczej był podzielony na dwa etapy. W pierwszej części uczniowie zmierzyli się z pytaniami nawiązującymi do historycznego wyczynu Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury, międzynarodowych oznaczeń lotnisk i przesądów lotniczych. W drugiej rozegrano zawody w długości lotów własnoręcznie złożonymi modelami – „Smykami”. Konkurs adresowany uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy interesują się modelarstwem lotniczym, lotnictwem i wiążą swoje plany życiowe z branżą lotniczą, ma na celu propagowanie wśród młodzieży szkolnej wiedzy lotniczej i kultywowanie tradycji lotniczych.
Organizatorem finału I Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Lotniczej, który patronatem honorowym objęli: Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej Politechniki Śląskiej, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, minister infrastruktury i budownictwa, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, wojewoda śląski, marszałek województwa śląskiego, śląski kurator oświaty, prezydent Katowic, starosta powiatu zawierciańskiego, Polski Klub Lotniczy oraz Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, był Zespół Szkół w Porębie kształcący w zawodzie technik lotniskowych służb operacyjnych. Konkurs przeprowadzono we współpracy z Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” w Pyrzowicach, Stowarzyszeniem Seniorów Lotnictwa Wojskowego Rzeczypospolitej Polskiej, Sportowym Klubem Modelarskim Bobrowniki, firmą śmigłowcową AIRCOM i Fundacją „Smyki na start”. Sponsorem wydarzenia był Śląski Klaster Lotniczy oraz Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności