Start - Aktualności
Autor: System Publikacja: 27.06.2017
Chemia oswojona! Wszystko dzięki Uniwersytetowi Młodego Odkrywcy i zaczarowanemu laboratorium na Wydziale Chemicznym
Zakończyły się zajęcia w ramach pierwszej edycji Uniwersytetu Młodego Odkrywcy „Oswoić chemię – zaczarowane laboratorium”. W realizowanym na Wydziale Chemicznym Politechniki Śląskiej projekcie wzięło udział 75 uczniów trzech gliwickich szkół wraz z opiekunami. Ideę przedsięwzięcia, podobnie jak sposób realizacji, chwalą zarówno biorący udział w projekcie uczniowie, ich opiekunowie, jak i zaangażowani w przedsięwzięcie nauczyciele akademiccy i organizatorzy Uniwersytetu Młodego Odkrywcy.
Słuchaczami Uniwersytetu Młodego Odkrywcy „Oswoić chemię – zaczarowane laboratorium” byli uczniowie współpracujących z Politechniką Śląską szkół podstawowych oraz gimnazjum. Odbywające się raz w miesiącu zajęcia realizowane były w postaci dwóch niezależnych bloków naukowych dostosowanych do wieku uczestników. Młodszą, liczącą 37 uczniów grupę stanowili wychowankowie dwóch gliwickich placówek – Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5 oraz Szkoły Podstawowej nr 23. Starszą grupę stanowiło natomiast 38 uczniów z Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach. W spotkaniach organizowanych na Wydziale Chemicznym Politechniki Śląskiej uczestniczyli także nauczyciele, którzy z dużym entuzjazmem wypowiadali się na temat przedsięwzięcia i prowadzonych w ramach Uniwersytetu Młodego Odkrywcy zajęć mówiąc, że „tego typu spotkania naukowe, w których wiodącą rolę odgrywa eksperyment, mocno przemawiają do wyobraźni dziecka, zachęcają do twórczego myślenia i rozwijają zainteresowania.”
Spotkania w ramach Uniwersytetu Młodego Odkrywcy „Oswoić chemię – zaczarowane laboratorium” odbywały się na Wydziale Chemicznym raz w miesiącu, a ich uczestnicy – obok interesujących wykładów popularyzujących naukę i zajęć eksperymentalnych – mieli możliwość zapoznania się ze środowiskiem akademickim, porozmawiania ze „starszymi kolegami” i odwiedzenia profesjonalnie wyposażonych pomieszczeń laboratoryjnych. Kadra akademicka prowadząca zajęcia z ogromnym zaangażowaniem zdradzała młodym adeptom zawiłe tajniki chemii, fizyki i matematyki, przenosząc ich w świat tajemniczej grafiki inżynierskiej i projektowania. Organizatorzy współfinansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego projektu żywią nadzieję, że fascynacja nauką i ciekawość świata, którą obserwowali u „młodych odkrywców”, nie wygaśnie i w przyszłości przywiedzie ich w mury Politechniki Śląskiej.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności