Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 24.10.2017
Studenci architektury wyróżnieni w międzynarodowym konkursie!
Katarzyna Ponińska oraz Paweł Pacak z Wydziału Architektury zaprojektowali obserwatorium krajobrazowe w Turcji i zdobyli wyróżnienie! Studenci wzięli udział w międzynarodowym konkursie organizacji reTHINKING Competitions, mierząc się z młodymi architektami z całego świata. Gratulujemy!
Celem konkursu było zaprojektowanie obserwatorium krajobrazowego, które miałoby zostać zlokalizowane w Pamukkale w Turcji. Miejscowość słynie z wapiennych basenów powstałych na zboczu góry, wypełnionych wodami termalnymi, które są objęte patronatem UNESCO. Piękno tego miejsca zostało docenione dopiero niedawno. Przez lata człowiek ingerował w naturalny krajobraz. Widoczna do dziś wydrążona w zboczu droga, obecnie zagospodarowana sztucznymi basenami, jest jedyną ścieżką zwiedzania tego miejsca.
Koncepcją studentów było przywrócenie naturalnego wyglądu terenu, jednocześnie pozwalając turystom eksplorować każdy zakątek. – Stworzyliśmy kule wypełnione helem, które niwelowałyby nacisk człowieka na delikatne i kruche struktury wapienne. Wyzerowany ciężar zwiedzającego pozwala na swobodne poruszanie się po wzgórzu w bezpieczny sposób dla natury. Dzięki temu można obserwować, jak silna jest natura i w jak niezwykły sposób może się odradzać – opowiada Paweł Pacak.
Projekt młodych architektów z Politechniki Śląskiej pt. „Zero” zdobył uznanie jury i znalazł się wśród najlepszych prac nadesłanych z całego świata. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się zdobyć wyróżnienie. Koncepcja powstała dosyć szybko, ale byliśmy przekonani, że jest to dobra i ciekawa odpowiedź na temat, dlatego cieszymy się, że zostaliśmy docenieni. Pracowaliśmy ciężko, ale w luźnej atmosferze i chyba to spowodowało, że udało nam się stworzyć coś ciekawego – podkreślają nagrodzeni studenci.
Projekt młodych architektów z Politechniki Śląskiej pt. „Zero” zdobył uznanie jury i znalazł się wśród najlepszych prac nadesłanych z całego świata. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się zdobyć wyróżnienie. Koncepcja powstała dosyć szybko, ale byliśmy przekonani, że jest to dobra i ciekawa odpowiedź na temat, dlatego cieszymy się, że zostaliśmy docenieni. Pracowaliśmy ciężko, ale w luźnej atmosferze i chyba to spowodowało, że udało nam się stworzyć coś ciekawego – podkreślają nagrodzeni studenci.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności