Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 03.01.2018
Studenci Politechniki Śląskiej laureatami konkursu o nagrodę FCA
Sześciu studentów i absolwentów Politechniki Śląskiej znalazło się w gronie laureatów XIX edycji konkursu o nagrodę grupy Fiat Chrysler Automobiles na najlepsze prace dyplomowe i badawcze. Gratulujemy!
Celem konkursu jest wspieranie młodych naukowców pasjonujących się przemysłem motoryzacyjnym i stosowanymi w nim nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Do konkursu mogły być zgłaszane prace inżynierskie, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne z obszarów tematycznych powiązanych jak najściślej z tematami podanymi przez firmy grupy FCA działające w Polsce.
W tegorocznej edycji nagrodzono sześć prac z Politechniki Śląskiej – dwie prace inżynierskie oraz cztery magisterskie.
Nagrodzone prace inżynierskie:
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – obliczenia trakcyjne”, autor: Artur Goś, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – budowa prototypu”, autor: Marcin Gaik, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny.
Nagrodzone prace inżynierskie:
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – obliczenia trakcyjne”, autor: Artur Goś, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Pojazd elektryczny BATT2CARS – budowa prototypu”, autor: Marcin Gaik, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny.
Nagrodzone prace magisterskie:
- „Nowa generacja energooszczędnych silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi o strumieniu osiowym do zastosowań w motoryzacji”, autor: Paweł Lasek, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Aplikacja Test Thermo-Shock na platformę cDAQ w kontekście IIOT (Industrial Internet of Things)”, autor: Jarosław Rzepecki, promotor: dr inż. Roman Wyżgolik, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki;
- „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”, autor: Dariusz Gros, promotor: dr Agata Śliwa, Wydział Mechaniczny Technologiczny;
- „Wpływ boru na strukturę i twardość żeliwa sferoidalnego”, autor: Anna Hajok, promotor: dr hab. inż. Andrzej Studnicki, Wydział Mechaniczny Technologiczny.
- „Nowa generacja energooszczędnych silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi o strumieniu osiowym do zastosowań w motoryzacji”, autor: Paweł Lasek, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- „Aplikacja Test Thermo-Shock na platformę cDAQ w kontekście IIOT (Industrial Internet of Things)”, autor: Jarosław Rzepecki, promotor: dr inż. Roman Wyżgolik, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki;
- „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”, autor: Dariusz Gros, promotor: dr Agata Śliwa, Wydział Mechaniczny Technologiczny;
- „Wpływ boru na strukturę i twardość żeliwa sferoidalnego”, autor: Anna Hajok, promotor: dr hab. inż. Andrzej Studnicki, Wydział Mechaniczny Technologiczny.
Konkurs jest realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym FIAT, grupą FCA oraz trzema uczelniami polskimi: Politechniką Śląską, Politechniką Warszawską oraz Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku- Białej.
Zaproponowane w nagrodzonych pracach opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Grupy FCA.
Zaproponowane w nagrodzonych pracach opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Grupy FCA.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności