Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 06.06.2018
Ponad 4 mln zł dla Politechniki Śląskiej w konkursie MOTO POWER!
Politechnika Śląska otrzymała największe dofinansowanie w ramach konkursu MOTO POWER, organizowanego przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Nasza uczelnia uzyskała ponad 4 mln zł na realizację projektu edukacyjnego na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego.
Celem konkursu jest wypracowanie i przetestowanie modelowych rozwiązań kształcenia na piątym poziomie Polskich Ram Kwalifikacji, które będą weryfikowane w praktyce na kierunkach kształcenia istotnych z punktu widzenia potrzeb Przemysłu 4.0 w ramach branży motoryzacyjnej.
Kwalifikacje na piątym poziomie odpowiadają zaawansowanemu szkoleniu zawodowemu. Poziom ten stanowi pomost pomiędzy kształceniem zawodowym na poziomach odpowiadających edukacji średniej a szkolnictwem wyższym, czyli dyplomem licencjata i inżyniera. Kształcenie odbywa się we współpracy ze środowiskiem pracodawców i umożliwia zdobycie praktycznych kompetencji oraz umiejętności adekwatnych do potrzeb pracodawców, którzy biorą czynny udział w tworzeniu programów kształcenia, a także zajmują się kształceniem praktycznym.
Nasza uczelnia otrzymała dokładnie 4 132 403,21 zł dofinansowania do projektu „Politechnika Śląska jako centrum badań w obszarze kształcenia na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego”. Projekt otrzymał najwyższe dofinansowanie w ramach konkursu spośród wszystkich szkół wyższych.
W ramach projektu, który będzie realizowany na naszej uczelni, zaplanowano opracowanie i przetestowanie pięciu programów kształcenia na piątym poziomie Polskich Ram Kwalifikacji. Kształcenie będzie realizowane w ramach pięciu kierunków studiów na Politechnice Śląskiej. Będą to: automatyka i robotyka na wydziałach Automatyki, Elektroniki i Informatyki oraz Mechanicznym Technologicznym; elektrotechnika na Wydziale Elektrycznym; transport na Wydziale Transportu; mechanika i budowa maszyn na Wydziale Mechanicznym Technologicznym, a także zarządzanie i inżynieria produkcji na Wydziale Organizacji i Zarządzania. W ramach projektu powstanie pięć grup szkoleniowych, każda po 15 osób. Wsparciem zostanie więc objętych łącznie 75 osób.
Celem konkursu jest wypracowanie i przetestowanie modelowych rozwiązań kształcenia na piątym poziomie Polskich Ram Kwalifikacji, które będą weryfikowane w praktyce na kierunkach kształcenia istotnych z punktu widzenia potrzeb Przemysłu 4.0 w ramach branży motoryzacyjnej.
Kwalifikacje na piątym poziomie odpowiadają zaawansowanemu szkoleniu zawodowemu. Poziom ten stanowi pomost pomiędzy kształceniem zawodowym na poziomach odpowiadających edukacji średniej a szkolnictwem wyższym, czyli dyplomem licencjata i inżyniera. Kształcenie odbywa się we współpracy ze środowiskiem pracodawców i umożliwia zdobycie praktycznych kompetencji oraz umiejętności adekwatnych do potrzeb pracodawców, którzy biorą czynny udział w tworzeniu programów kształcenia, a także zajmują się kształceniem praktycznym.
Nasza uczelnia otrzymała dokładnie 4 132 403,21 zł dofinansowania do projektu „Politechnika Śląska jako centrum badań w obszarze kształcenia na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego”. Projekt otrzymał najwyższe dofinansowanie w ramach konkursu spośród wszystkich szkół wyższych.
W ramach projektu, który będzie realizowany na naszej uczelni, zaplanowano opracowanie i przetestowanie pięciu programów kształcenia na piątym poziomie Polskich Ram Kwalifikacji. Kształcenie będzie realizowane w ramach pięciu kierunków studiów na Politechnice Śląskiej. Będą to: automatyka i robotyka na wydziałach Automatyki, Elektroniki i Informatyki oraz Mechanicznym Technologicznym; elektrotechnika na Wydziale Elektrycznym; transport na Wydziale Transportu; mechanika i budowa maszyn na Wydziale Mechanicznym Technologicznym, a także zarządzanie i inżynieria produkcji na Wydziale Organizacji i Zarządzania. W ramach projektu powstanie pięć grup szkoleniowych, każda po 15 osób. Wsparciem zostanie więc objętych łącznie 75 osób.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć tutaj.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności