Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 29.03.2019
- To inicjatywa stworzona z myślą o zdolnych młodych ludziach i kreatywnych nauczycielach, pierwsza na taką skalę w obszarze inżynierii materiałowej i technologii - zauważa dr hab. Agata Śliwa, koordynator programu. - Szkoły średnie często zwracały się do nas z prośbą o możliwość wizyty w laboratoriach, jednak brakowało nam metodycznie skonstruowanego, kompleksowego rozwiązania, które pozwalałoby takie wycieczki zamienić w wartościowy program edukacyjny - wyjaśnia dr inż. Jarosław Mikuła, pomysłodawca i inicjator przedsięwzięcia.
W ramach cyklicznych spotkań, wyselekcjonowane wykłady prowadzone w formie popularnonaukowej pozwalają odkryć przed młodymi ludźmi świat nauki o materiałach i technologiach przyszłości. Po wykładach uczestnicy w małych grupach laboratoryjnych mogą dosłownie dotknąć omawianych zagadnień w ściśle zaplanowanym cyklu zajęć.
- Ze względu na skalę zainteresowania ze strony szkół średnich, z jaką spotkał się pomysł, musieliśmy podzielić uczestników na dwa odrębne piony realizowane w różnych terminach tak, aby zapewnić możliwość prowadzenia zajęć laboratoryjnych w odpowiednio niewielkich sekcjach - wyjaśnia prof. Śliwa.
- Zagadnienia z zakresu inżynierii materiałowej zajmują niewiele miejsca w programach nauczania szkół średnich, a ta dyscyplina jest jedną z najistotniejszych dla rozwoju współczesnej gospodarki. Inżynieria materiałowa daje ogromne możliwości zawodowe w obszarze wysokich technologii, a także zaawansowanych technologicznie i wiedzochłonnych usług -mówi Prof. PŚ, dr hab. inż. Tomasz Tański, dyrektor Instytutu Materiałów Inżynierskich i Biomedycznych Politechniki Śląskiej.
Wystartowała Akademia Inżynierii Materiałowej i Technologii dla szkół
Na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej wystartowała Akademia Inżynierii Materiałowej i Technologii. W programie uczestniczy łącznie 300 uczniów, zakwalifikowanych ze zgłoszonych szkół średnich. Każdy uczestnik weźmie udział w ośmiu tematycznych zajęciach laboratoryjnych i wysłucha czterech popularnonaukowych wykładów.
- To inicjatywa stworzona z myślą o zdolnych młodych ludziach i kreatywnych nauczycielach, pierwsza na taką skalę w obszarze inżynierii materiałowej i technologii - zauważa dr hab. Agata Śliwa, koordynator programu. - Szkoły średnie często zwracały się do nas z prośbą o możliwość wizyty w laboratoriach, jednak brakowało nam metodycznie skonstruowanego, kompleksowego rozwiązania, które pozwalałoby takie wycieczki zamienić w wartościowy program edukacyjny - wyjaśnia dr inż. Jarosław Mikuła, pomysłodawca i inicjator przedsięwzięcia.
W ramach cyklicznych spotkań, wyselekcjonowane wykłady prowadzone w formie popularnonaukowej pozwalają odkryć przed młodymi ludźmi świat nauki o materiałach i technologiach przyszłości. Po wykładach uczestnicy w małych grupach laboratoryjnych mogą dosłownie dotknąć omawianych zagadnień w ściśle zaplanowanym cyklu zajęć.
- Ze względu na skalę zainteresowania ze strony szkół średnich, z jaką spotkał się pomysł, musieliśmy podzielić uczestników na dwa odrębne piony realizowane w różnych terminach tak, aby zapewnić możliwość prowadzenia zajęć laboratoryjnych w odpowiednio niewielkich sekcjach - wyjaśnia prof. Śliwa.
- Zagadnienia z zakresu inżynierii materiałowej zajmują niewiele miejsca w programach nauczania szkół średnich, a ta dyscyplina jest jedną z najistotniejszych dla rozwoju współczesnej gospodarki. Inżynieria materiałowa daje ogromne możliwości zawodowe w obszarze wysokich technologii, a także zaawansowanych technologicznie i wiedzochłonnych usług -mówi Prof. PŚ, dr hab. inż. Tomasz Tański, dyrektor Instytutu Materiałów Inżynierskich i Biomedycznych Politechniki Śląskiej.
Informacje o programie i jego kolejnych edycjach, o których już dzisiaj myślą organizatorzy, można znaleźć tutaj
zdjęcie: J. Mikuła
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności