Start - Aktualności
Autor: System Publikacja: 07.06.2019
Uczestniczący w konkursie studenci pokazali swoimi pracami, że jakość przestrzeni, w której spędzają niemałą część swojego czasu, jest dla nich ważna i że w prosty, niewymagający wysokich nakładów sposób można tę jakość podnieść na znacznie wyższy poziom.
Studencki konkurs architektoniczny rozstrzygnięty
W jaki sposób poprawić jakość studiowania? Jak połączyć naukę z wypoczynkiem? Między innymi na te pytania starali się odpowiedzieć studenci Wydziału Architektury uczestniczący w konkursie „Strefa Studenta przy Rektoracie Politechniki Śląskiej”. W czwartek, 6 czerwca, w budynku Wydziału Architektury przy ul. Strzody ogłoszono wyniki studenckiej rywalizacji.
I nagrodę zdobył zespół Paula Jaworek i Artur Gała, II nagrodę otrzymał zespół Dagmara Duleba i Marta Zwarycz - studenci II roku studiów I stopnia. Obydwa zespoły wykonywały projekt pod kierunkiem prof. Doroty Winnickiej-Jasłowskiej. Wyróżnienie otrzymał zespół Jagoda Cieślik i Anna Gruca - studentki III roku studiów I stopnia na kierunku architektura wnętrz, które wykonały projekt pod kierunkiem prof. Krzysztofa Rostańskiego.
Uczestniczący w konkursie studenci pokazali swoimi pracami, że jakość przestrzeni, w której spędzają niemałą część swojego czasu, jest dla nich ważna i że w prosty, niewymagający wysokich nakładów sposób można tę jakość podnieść na znacznie wyższy poziom.
Do studenckiego konkursu, którego głównymi organizatorkami były kierownik Działu Spraw Studenckich i Kształcenia Grażyna Maszniew oraz prodziekan ds. studenckich Wydziału Architektury prof. Dorota Winnicka-Jasłowska wpłynęło 21 prac. Obszar objęty założeniami projektowymi obejmował trzy lokalizacje na Wydziale Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej– strefę w pobliżu rektoratu, klatkę schodową w pobliżu Działu Spraw Studenckich i Kształcenia i nieużywany taras wokół sali 200. Główne kryteria, którymi kierowali się studenci to: ergonomiczność i funkcjonalność rozwiązań, wysoka estetyka tworząca przyjazny charakter pomieszczeń, adekwatna do funkcji i lokalizacji przy rektoracie oraz oryginalność rozwiązań. Ponadto w projektach uwzględniono również System Identyfikacji Wizualnej Politechniki Śląskiej.
Aktualności
Pokaż wszystkie



Otwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.

IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności