Start - Aktualności
Autor: System Publikacja: 16.01.2020
Zagadnienia poruszone w pracach dyplomowych młodych adeptek architektury odwołują się do tematyki lokalnej.
Inż. arch. Martyna Żak zaproponowała rozwiązanie dotyczące takiego rozplanowania budynków w śródmieściu Gliwic, by wyznaczona przestrzeń nie tylko uwzględniała cele mieszkalne, ale służyła także zaspokojeniu potrzeb rekreacyjno-usługowych. Swój projekt pt. „Zabudowa Śródmiejska (Mieszkalno-Usługowa) w Gliwicach, w obszarze ulic Orlickiego i Wybrzeże Wojska Polskiego (rzeka Kłodnica)” przygotowała pod okiem dr. Damiana Radwańskiego i obroniła w 2018 roku.
Druga absolwentka spośród nominowanych – inż. arch. Magdalena Opania – zajęła się problemem zagospodarowania przestrzeni kompleksu szkolnego w Żorach w taki sposób, by sprostała ona wymaganiom swoich małych lokatorów. Istotny element stanowi blok sportowy, który został zaprojektowany z myślą o szerszym gronie użytkowników – nie tylko uczniów, ale wszystkich aktywnych osób. Promotorem obronionej w 2019 r. pracy „Projekt Szkoły Podstawowej Dwuciągowej i Przedszkola w Żorach przy ulicy Folwareckiej” jest dr Jan Kubec.
Szczegółowe opisy prac dyplomowych oraz ich wizualizacje można znaleźć na stronie poświęconej głosowaniu.
„Akademia A&B” to prowadzony od 7 lat konkurs, którego celem jest wyłonienie najlepszego dyplomu architektonicznego. Miesięcznik „Architektura & Biznes” – pomysłodawca i organizator „Akademii” – zamieszcza na swoich łamach nasyłane przez czytelników-absolwentów prace dyplomowe, spośród których wybierane są najlepsze w danym roku kalendarzowym projekty.
Zwycięzca wyłoniony w otwartym głosowaniu (które stanowi drugą ścieżkę rywalizacji konkursowej i odbywa się po wybraniu odrębnych zwycięzców przez jury) otrzyma okolicznościowy dyplom oraz roczną prenumeratę A&B.
Prace dyplomantek Wydziału Architektury walczą o tytuł najlepszego projektu
Trwa głosowanie na najlepszy projekt dyplomowy ósmej edycji konkursu „Akademia A&B 2019” organizowanego przez miesięcznik „Architektura&Biznes”. W gronie nominowanych znalazły się projekty absolwentek Wydziału Architektury inż. arch. Martyny Żak oraz inż. arch. Magdaleny Opani.
Zagadnienia poruszone w pracach dyplomowych młodych adeptek architektury odwołują się do tematyki lokalnej.
Inż. arch. Martyna Żak zaproponowała rozwiązanie dotyczące takiego rozplanowania budynków w śródmieściu Gliwic, by wyznaczona przestrzeń nie tylko uwzględniała cele mieszkalne, ale służyła także zaspokojeniu potrzeb rekreacyjno-usługowych. Swój projekt pt. „Zabudowa Śródmiejska (Mieszkalno-Usługowa) w Gliwicach, w obszarze ulic Orlickiego i Wybrzeże Wojska Polskiego (rzeka Kłodnica)” przygotowała pod okiem dr. Damiana Radwańskiego i obroniła w 2018 roku.
Druga absolwentka spośród nominowanych – inż. arch. Magdalena Opania – zajęła się problemem zagospodarowania przestrzeni kompleksu szkolnego w Żorach w taki sposób, by sprostała ona wymaganiom swoich małych lokatorów. Istotny element stanowi blok sportowy, który został zaprojektowany z myślą o szerszym gronie użytkowników – nie tylko uczniów, ale wszystkich aktywnych osób. Promotorem obronionej w 2019 r. pracy „Projekt Szkoły Podstawowej Dwuciągowej i Przedszkola w Żorach przy ulicy Folwareckiej” jest dr Jan Kubec.
Szczegółowe opisy prac dyplomowych oraz ich wizualizacje można znaleźć na stronie poświęconej głosowaniu.
„Akademia A&B” to prowadzony od 7 lat konkurs, którego celem jest wyłonienie najlepszego dyplomu architektonicznego. Miesięcznik „Architektura & Biznes” – pomysłodawca i organizator „Akademii” – zamieszcza na swoich łamach nasyłane przez czytelników-absolwentów prace dyplomowe, spośród których wybierane są najlepsze w danym roku kalendarzowym projekty.
Zwycięzca wyłoniony w otwartym głosowaniu (które stanowi drugą ścieżkę rywalizacji konkursowej i odbywa się po wybraniu odrębnych zwycięzców przez jury) otrzyma okolicznościowy dyplom oraz roczną prenumeratę A&B.
Głosowanie trwa od 10 do 31 stycznia na stronie czasopisma. Ogłoszenie wyników w kategorii „Nagroda Publiczności” zaplanowano na 5 lutego.
Aktualności
Pokaż wszystkieOtwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.
IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności