Start - Aktualności
Zdalna edukacja w gliwickim ALO
Obecna sytuacja – spowodowana zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa – sprawiła, że edukacja uczniów i studentów odbywa się za pomocą metod i technik kształcenia na odległość. Przed nowym wyzwaniem stanęło także Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gliwicach, które może pochwalić się bardzo dobrym funkcjonowaniem takiego rodzaju nauczania.
Techniki kształcenia na odległość nie są dla uczniów i nauczycieli gliwickiego ALO czymś zupełnie nowym. Już wcześniej młodzież miała okazję testować narzędzia pracy zdalnej – jak np. Google Classroom – na lekcjach informatyki i programowania pod kierunkiem dr Bożeny Wieczorek z Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej.
Dzięki przygotowanym i przećwiczonym wcześniej rozwiązaniom uczniowie, nauczyciele oraz rodzice świetnie poradzili sobie z obecną sytuacją i przeniesieniem bezpośrednich kontaktów na wirtualny grunt. Każdy z licealistów jest zobowiązany do zalogowania się na platformie w czasie pierwszej lekcji wyznaczonej w harmonogramie. Odpowiednio przygotowany plan daje możliwości kontaktu nauczycieli z uczniami, co z kolei pozytywnie wpływa na organizację funkcjonowania całej szkoły.
Dla nauczycieli gliwickiego ALO zdalna edukacja to okazja do testowania nowych możliwości i pole do kreatywnego działania. Za pośrednictwem komunikacji online przesyłają interaktywne materiały, przeprowadzają telekonferencje i zdalne quizy, rejestrują wykłady do późniejszego odsłuchania dla ucznia. Jednym z przykładów może być wykład z użyciem padu graficznego nagrany przez dr Jacka Urygę z Wydziału Matematyki Stosowanej PŚ.
Licealiści ALO, postawieni w tej niecodziennej i pełnej wyzwań rzeczywistości, mogą nie tylko uczyć się materiału z poszczególnych przedmiotów, ale także zyskać inne korzyści – naukę zarządzania własnym czasem czy też radzenia sobie w skomplikowanych sytuacjach. Dla wielu z nich może być to naprawdę ważna próba samodzielności.
Aktualności
Pokaż wszystkieOtwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.
IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności