A A+ A++
photo
Autor: System Publikacja: 03.11.2020

Prof. Marek Gzik został Przewodniczącym Rady Uczelni ŚUM

Decyzja o powołaniu prof. dr. hab. inż. Marka Gzika na stanowisko Przewodniczącego Rady Uczelni Śląskiego Uniwersytetu Medycznego zapadła podczas zdalnego posiedzenia Senatu ŚUM. 
 
Kadencja zarządu pod kierownictwem prof. Marka Gzika potrwa od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2024 r. Dotychczas funkcję przewodniczącego pełnił dr n. med. Stanisław Dyląg, Dyrektor Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach.

W szczególny sposób jest związany z Wydziałem Inżynierii Biomedycznej, gdzie od 2012 – 2020 roku obejmował stanowisko dziekana. Od 2011 roku pozostaje Kierownikiem Katedry Biomechatroniki, a we wrześniu 2020 roku został także Przewodniczącym Rady Dyscypliny Inżynieria Biomedyczna na Uczelni. W latach 2014 – 2016 był Pełnomocnikiem Rektora ds. Współpracy z Przemysłem. W trakcie jego kadencji dziekańskiej ruszyła budowa Śląskiego Centrum Inżynierskiego Wspomagania Medycyny i Sportu Assist Med Sport Silesia. Angażuje się w naukowe oraz społeczne inicjatywy i przedsięwzięcia, takie jak Komitet Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej PAN, Rada ds. Elektromobilności Województwa Śląskiego, Zespół Ekspertów ds. oceny wdrożeń w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Polskie Towarzystwo Biomechaniki czy Rada Naukowa Instytutu Badań Regionalnych Biblioteki Śląskiej. Przez cztery lata (2014 – 2018) był Przewodniczącym Komisji ds. Gospodarki i Innowacji Sejmiku Województwa Śląskiego. Jest laureatem Platynowego Lauru Umiejętności i Kompetencji „Nauka i Innowacyjność” (2016 rok) oraz „Ateny” – nagrody Prezydenta Miasta Zabrze w kategorii „Nauka i Medycyna” (2017 rok). W 2018 roku został uhonorowany „Złotą Odznaką” za zasługi dla Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej.

Rada Uczelni na Śląskim Uniwersytecie Medycznym została powołana po raz pierwszy w 2019 roku na mocy Uchwały nr 18/2019. Jej kadencja jest realizowana w okresie między 1 marca 2019 roku a 31 grudnia 2020 roku. Tworzy ją 7 osób – 4 z ŚUM (w tym Przewodniczący Samorządu Studenckiego) oraz 3 członków spoza tej uczelni medycznej. Do jej zadań należą m.in. opiniowanie projektu statutu, wskazywanie kandydatów na rektora czy uchwalanie regulaminu określającego tryb jej funkcjonowania po zaopiniowaniu go przez Senat. 

Zgodnie z art. 18 ust. 1 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce zadania Rady Uczelni – oprócz wskazanych w powyższym akapicie – obejmują m.in. opiniowanie projektu strategii uczelni, monitorowanie jej gospodarki finansowej oraz sposobu jej zarządzania.
Udostępnij:fbtwitter

Aktualności

Pokaż wszystkie

Brak wpisów

2 z 2

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie