Start - Aktualności
Autor: System Publikacja: 14.12.2020
W konkurencji dotyczącej Civil Engineering Uczelnia wygrała z 46 analogicznymi kierunkami dostępnymi w 18. szkołach wyższych w Polsce, 4. w Chorwacji, 3. na Cyprze, 7. w Czechach, 1. w Estonii, 3. na Węgrzech, 1. na Łotwie, 2. na Litwie, 3. w Rumunii, 3. w Słowacji i 2. w Słowenii. Kierunek studiów Civil Engineering jest prowadzony w języku angielskim na Wydziale Budownictwa Politechniki Śląskiej.
W przypadku Mechanical Engineering ocenie poddano łącznie 106 instytucji. Politechnika Śląska zdobyła drugie miejsce, wyprzedzona jedynie przez Uniwersytet Panoński na Węgrzech.
W rankingu „by subject” zostały uwzględnione dwa kryteria – efektywność naukowa (w tym publikacje, cytowania, m.in. w bazie SCOPUS) oraz jakość kształcenia (akredytacje, w tym ABET, ENAEE, The Royal Institute of British RIBA, EUA-IEP). Wszystkie klasyfikacje „by subject” zostały przygotowane w oparciu o 7 głównych dyscyplin wchodzących w skład obszaru „Engineering & Technology”.
Ponadto Politechnika Śląska znalazła się w pierwszej dziesiątce polskich i pierwszej piętnastce europejskich uczelni w zakresie edukacji inżynierskiej. Ranking został opracowany na podstawie 15 wskaźników zebranych w ramach 5 kryteriów: efektywność naukowa (20%), innowacyjność (35%), jakość kształcenia (20%), prestiż (5%), umiędzynarodowienie (20%). Organizatorzy porównali 81 szkół wyższych z 13 krajów tzw. Nowej Europy, czyli tych, które przystąpiły do Unii Europejskiej w roku 2004 i później.
Inicjatorem Europejskiego Rankingu Studiów Inżynierskich jest Fundacja Edukacyjna Perspektywy. Głównym partnerem projektu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE).
Wyniki są dostępne na stronie przedsięwzięcia.
Politechnika Śląska na podium w EngiRank „by subject”
Politechnika Śląska uzyskała wysokie notowania w dwóch obszarach najnowszego Europejskiego Rankingu Studiów Inżynierskich (European Ranking of Engineering Programs) – EngiRank „by subject”, przygotowanego przez Fundację Edukacyjną Perspektywy. W zestawieniach porównujących w skali międzynarodowej specjalności Civil Engineering oraz Mechanical Engineering zajęliśmy odpowiednio: pierwsze i drugie miejsce.
Politechnika Śląska została sklasyfikowana na podium dwóch obszarów.
W konkurencji dotyczącej Civil Engineering Uczelnia wygrała z 46 analogicznymi kierunkami dostępnymi w 18. szkołach wyższych w Polsce, 4. w Chorwacji, 3. na Cyprze, 7. w Czechach, 1. w Estonii, 3. na Węgrzech, 1. na Łotwie, 2. na Litwie, 3. w Rumunii, 3. w Słowacji i 2. w Słowenii. Kierunek studiów Civil Engineering jest prowadzony w języku angielskim na Wydziale Budownictwa Politechniki Śląskiej.
W przypadku Mechanical Engineering ocenie poddano łącznie 106 instytucji. Politechnika Śląska zdobyła drugie miejsce, wyprzedzona jedynie przez Uniwersytet Panoński na Węgrzech.
W rankingu „by subject” zostały uwzględnione dwa kryteria – efektywność naukowa (w tym publikacje, cytowania, m.in. w bazie SCOPUS) oraz jakość kształcenia (akredytacje, w tym ABET, ENAEE, The Royal Institute of British RIBA, EUA-IEP). Wszystkie klasyfikacje „by subject” zostały przygotowane w oparciu o 7 głównych dyscyplin wchodzących w skład obszaru „Engineering & Technology”.
Ponadto Politechnika Śląska znalazła się w pierwszej dziesiątce polskich i pierwszej piętnastce europejskich uczelni w zakresie edukacji inżynierskiej. Ranking został opracowany na podstawie 15 wskaźników zebranych w ramach 5 kryteriów: efektywność naukowa (20%), innowacyjność (35%), jakość kształcenia (20%), prestiż (5%), umiędzynarodowienie (20%). Organizatorzy porównali 81 szkół wyższych z 13 krajów tzw. Nowej Europy, czyli tych, które przystąpiły do Unii Europejskiej w roku 2004 i później.
Inicjatorem Europejskiego Rankingu Studiów Inżynierskich jest Fundacja Edukacyjna Perspektywy. Głównym partnerem projektu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE).
Wyniki są dostępne na stronie przedsięwzięcia.
Aktualności
Pokaż wszystkieOtwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.
IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności