Start - Aktualności
Autor: System Publikacja: 28.01.2021
Wprowadzenie w trudne naukowe pojęcia, a także zainteresowanie światem nauki to cel, który przyświeca konkursowi „O nauce po ludzku”. Zadaniem uczestników przedsięwzięcia jest opracowanie artykułu popularnonaukowego na wybrany przez siebie temat. Warunek, jaki trzeba spełnić, to jak najlepsze przedstawienie w prosty i precyzyjny sposób zagadnienia lub tematyki badań.
Wśród nagrodzonych w IV edycji konkursu znalazły się doktorantki oraz absolwentka Politechniki Śląskiej:
I miejsce – Eryka Probierz, doktorantka Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki, autorka artykułu „Przychodzi robot na kozetkę… Emocje i moralność robotów społecznych”;
II miejsce – Anna Taratuta, doktorantka Wydziału Inżynierii Biomedycznej, autorka artykułu „Zminiaturyzowana sztuczna nerka”;
III miejsce – Klaudia Sobczak, absolwentka Wydziału Chemicznego, autorka artykułu „Niewidzialni inżynierowie”.
W spotkaniu wzięli udział Prorektor ds. Infrastruktury i Promocji dr hab. inż. Tomasz Trawiński, prof. PŚ, oraz Dyrektor Centrum Popularyzacji Nauki dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. PŚ.
Konkurs „O nauce po ludzku” odbył się pod honorowym patronatem Prorektora ds. Infrastruktury i Promocji Politechniki Śląskiej. Patronat merytoryczny objęło Stowarzyszenie „Rzecznicy Nauki”, natomiast patronat medialny – zasopismo popularnonaukowe „Focus”. W IV edycji przedsięwzięcia wzięli udział także uczniowie Akademickich Liceów Ogólnokształcących Politechniki Śląskiej.
Być bliżej nauki. Wręczenie nagród laureatkom konkursu „O nauce po ludzku”
Jak zbliżyć naukę do ludzi? Z takim zadaniem mierzyli się uczestnicy kolejnej odsłony konkursu „O nauce po ludzku”, organizowanego przez Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej. 28 stycznia odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatkom IV edycji wydarzenia.
Wprowadzenie w trudne naukowe pojęcia, a także zainteresowanie światem nauki to cel, który przyświeca konkursowi „O nauce po ludzku”. Zadaniem uczestników przedsięwzięcia jest opracowanie artykułu popularnonaukowego na wybrany przez siebie temat. Warunek, jaki trzeba spełnić, to jak najlepsze przedstawienie w prosty i precyzyjny sposób zagadnienia lub tematyki badań.
Wśród nagrodzonych w IV edycji konkursu znalazły się doktorantki oraz absolwentka Politechniki Śląskiej:
I miejsce – Eryka Probierz, doktorantka Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki, autorka artykułu „Przychodzi robot na kozetkę… Emocje i moralność robotów społecznych”;
II miejsce – Anna Taratuta, doktorantka Wydziału Inżynierii Biomedycznej, autorka artykułu „Zminiaturyzowana sztuczna nerka”;
III miejsce – Klaudia Sobczak, absolwentka Wydziału Chemicznego, autorka artykułu „Niewidzialni inżynierowie”.
W spotkaniu wzięli udział Prorektor ds. Infrastruktury i Promocji dr hab. inż. Tomasz Trawiński, prof. PŚ, oraz Dyrektor Centrum Popularyzacji Nauki dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. PŚ.
– Popularyzacja i upowszechnianie nauki to jeden z celów Politechniki Śląskiej. Poprzez prezentację intelektualnych osiągnięć, a zwłaszcza wynalazków, badacze mogą wskazywać na ważną rolę tej dziedziny w życiu każdego człowieka, a przy tym wspierać działania na rzecz wzmocnienia rozpoznawalności Uczelni. Cieszę się, że tak wielu młodych naukowców chętnie angażuje się w promocję nauki – powiedział prof. Tomasz Trawiński.
Podczas wydarzenia zwyciężczynie konkursu opowiedziały o prowadzonych przez siebie badaniach, które stanowiły inspirację do popularnonaukowych artykułów.
Konkurs „O nauce po ludzku” odbył się pod honorowym patronatem Prorektora ds. Infrastruktury i Promocji Politechniki Śląskiej. Patronat merytoryczny objęło Stowarzyszenie „Rzecznicy Nauki”, natomiast patronat medialny – zasopismo popularnonaukowe „Focus”. W IV edycji przedsięwzięcia wzięli udział także uczniowie Akademickich Liceów Ogólnokształcących Politechniki Śląskiej.
Aktualności
Pokaż wszystkieOtwarte zasoby edukacyjne
Nie byłoby otwartej edukacji, gdyby nie rozwijająca się technologia. Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać nowe narzędzia do usprawniania systemu edukacyjnego, co pośrednio może mieć wpływ na zbliżenia szkoły do rzeczywistości spoza szkolnych murów.
IBUK Libra 2024/2025
Zapraszamy do korzystania z platformy książek elektronicznych IBUK Libra.
Więcej aktualności Mniej aktualności