Start - Aktualności
Aktualności
Autor: System Publikacja: 04.02.2020
W spotkaniu uczestniczyli m.in. JM Rektor prof. Arkadiusz Mężyk, prof. Bogusław Łazarz – Prorektor ds. Ogólnych, prof. Piotr Folęga – Dziekan Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej, prof. Klaudiusz Fross – Dziekan Wydziału Architektury, dr hab. inż. Grzegorz Sierpiński, prof. PŚ – Kierownik Katedry Systemów Transportowych i Inżynierii Ruchu, dr inż. Marcin Krupa – Prezydent Miasta Katowice oraz Bogumił Sobula – pierwszy Wiceprezydent.
Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wstępne projekty reorganizacji ruchu w obrębie ul. Krasińskiego w Katowicach oraz wizualizacje dotyczące zagospodarowania powstałego w ten sposób deptaka. Koncepcje – Nowa Rawa, Zielona Arteria, Polilinia – zostały opracowane w ramach zamkniętego konkursu przez trzy zespoły studenckie pod opieką dr inż. arch. Elżbiety Błeszyńskiej. Jednym z największych wyzwań, które pociągnie za sobą planowana inwestycja, jest konieczność zmiany ruchu pojazdów w taki sposób, by zapewnić płynność przemieszczania się w tym rejonie. Przedsięwzięcie to jest jednak planowane z myślą o komforcie wszystkich użytkowników, a nadchodząca zmiana będzie stanowić istotną wartość dodaną nie tylko dla Wydziałów Politechniki Śląskiej, ale również dla samego miasta.
– Rozpoczęta dzisiaj dyskusja, związana z planami stworzenia strefy zamkniętej dla ruchu samochodowego, na terenie której będą mogli spędzać czas nie tylko studenci, ale także goście Wydziałów i mieszkańcy miasta, jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całej społeczności akademickiej Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Wydziału Inżynierii Materiałowej – wyjaśnił JM Rektor prof. A. Mężyk. – Cieszę się, że we władzach Miasta Katowice i osobie Pana Prezydenta Marcina Krupy możemy mieć tak otwartych na współpracę partnerów, dostrzegających obopólne korzyści z podejmowanych wysiłków – dodał.
Prezydent Katowic dr inż. Marcin Krupa zwrócił uwagę, że tego typu działania są istotne z wizerunkowego punktu widzenia. – Jako włodarze miasta dostrzegamy potencjał uczelni wyższych, nie tylko w znaczeniu kapitału ludzkiego, ale także dlatego, że obecność takich instytucji podwyższa rangę miasta. Akademickość tworzona jest nie tylko przez budynek, ale i przestrzeń wokół niego – podkreślił. W planowanej inwestycji dostrzegł szansę na poprawę sytuacji komunikacyjnej w śródmieściu. Planowana przebudowa mogłaby stać się kolejną odsłoną działań zmierzających do zmiany nawyków transportowych, realizowanych dotychczas poprzez wprowadzenie strefy Tempo 30 czy budowę centrów przesiadkowych. – Duże znaczenie ma przyzwyczajenie. Powinniśmy odchodzić jednak od indywidualnego transportu i każdy element, który się do tego przyczynia, jest elementem tworzącym politykę zrównoważonego transportu – zaznaczył.
Wyodrębniona z ul. Krasińskiego przestrzeń może także stać się atrakcyjną płaszczyzną ułatwiającą współdziałanie z innymi jednostkami uczelnianymi. – Kampus, który tutaj powstanie, nie będzie stanowić konkurencji wobec innych ośrodków, ale będzie raczej miejscem, gdzie będziemy mogli sieciować naszą współpracę z Uniwersytetem Śląskim, Uniwersytetem Ekonomicznym i innymi śląskimi uczelniami – powiedział JM Rektor. – Jako uczelnia badawcza uzyskaliśmy środki potrzebne do rozwijania współpracy regionalnej, ponadregionalnej i międzynarodowej i przewidzieliśmy specjalne zadanie, przeznaczone na budowanie wspólnych sieci.
Owocem współpracy na linii Politechnika – Katowice oraz uzyskanego w latach 2018-2019 wsparcia finansowego są również nowo powstałe pracownie. Dzięki specjalnie opracowanym stanowiskom przygotowanym w ich ramach studenci uzyskają unikalną możliwość kształcenia kompetencji w warunkach maksymalnie przybliżonych do rzeczywistych. Ceremonia inauguracji działalności jednego z pomieszczeń – pracowni nowoczesnych systemów prowadzenia ruchu kolejowego – odbyła się w poniedziałek 27 stycznia. Jej nowoczesne wyposażenie będzie służyć nie tylko studentom Uczelni, ale także pracownikom branży kolejowej w zakresie dodatkowych szkoleń. Również pracownia przygotowana z myślą o kształceniu w zakresie mechaniki samochodowej umożliwi wszechstronne nabycie kompetencji – zarówno w znaczeniu fizycznym (kontaktu ze specjalistycznym sprzętem), jak i teoretycznym (dedykowane programy i komputery).
Kolejny etap współpracy z Miastem Katowice
Dzięki wsparciu Miasta Katowice Politechnika Śląska mogła w ostatnim czasie oddać do użytku kilka nowych pracowni, np. budowy i eksploatacji pojazdów samochodowych, pracowni nowoczesnych systemów prowadzenia ruchu kolejowego oraz salę seminaryjno-reprezentacyjną Wydziału. W planach jest dalsza kooperacja, m.in. przy przebudowie przestrzeni katowickiego kampusu Uczelni, mieszczącego Wydziały Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Inżynierii Materiałowej. 31 stycznia 2020 r. odbyło się spotkanie Władz Uczelni i Miasta Katowice w tej sprawie.
W spotkaniu uczestniczyli m.in. JM Rektor prof. Arkadiusz Mężyk, prof. Bogusław Łazarz – Prorektor ds. Ogólnych, prof. Piotr Folęga – Dziekan Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej, prof. Klaudiusz Fross – Dziekan Wydziału Architektury, dr hab. inż. Grzegorz Sierpiński, prof. PŚ – Kierownik Katedry Systemów Transportowych i Inżynierii Ruchu, dr inż. Marcin Krupa – Prezydent Miasta Katowice oraz Bogumił Sobula – pierwszy Wiceprezydent.
Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wstępne projekty reorganizacji ruchu w obrębie ul. Krasińskiego w Katowicach oraz wizualizacje dotyczące zagospodarowania powstałego w ten sposób deptaka. Koncepcje – Nowa Rawa, Zielona Arteria, Polilinia – zostały opracowane w ramach zamkniętego konkursu przez trzy zespoły studenckie pod opieką dr inż. arch. Elżbiety Błeszyńskiej. Jednym z największych wyzwań, które pociągnie za sobą planowana inwestycja, jest konieczność zmiany ruchu pojazdów w taki sposób, by zapewnić płynność przemieszczania się w tym rejonie. Przedsięwzięcie to jest jednak planowane z myślą o komforcie wszystkich użytkowników, a nadchodząca zmiana będzie stanowić istotną wartość dodaną nie tylko dla Wydziałów Politechniki Śląskiej, ale również dla samego miasta.
– Rozpoczęta dzisiaj dyskusja, związana z planami stworzenia strefy zamkniętej dla ruchu samochodowego, na terenie której będą mogli spędzać czas nie tylko studenci, ale także goście Wydziałów i mieszkańcy miasta, jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całej społeczności akademickiej Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Wydziału Inżynierii Materiałowej – wyjaśnił JM Rektor prof. A. Mężyk. – Cieszę się, że we władzach Miasta Katowice i osobie Pana Prezydenta Marcina Krupy możemy mieć tak otwartych na współpracę partnerów, dostrzegających obopólne korzyści z podejmowanych wysiłków – dodał.
Prezydent Katowic dr inż. Marcin Krupa zwrócił uwagę, że tego typu działania są istotne z wizerunkowego punktu widzenia. – Jako włodarze miasta dostrzegamy potencjał uczelni wyższych, nie tylko w znaczeniu kapitału ludzkiego, ale także dlatego, że obecność takich instytucji podwyższa rangę miasta. Akademickość tworzona jest nie tylko przez budynek, ale i przestrzeń wokół niego – podkreślił. W planowanej inwestycji dostrzegł szansę na poprawę sytuacji komunikacyjnej w śródmieściu. Planowana przebudowa mogłaby stać się kolejną odsłoną działań zmierzających do zmiany nawyków transportowych, realizowanych dotychczas poprzez wprowadzenie strefy Tempo 30 czy budowę centrów przesiadkowych. – Duże znaczenie ma przyzwyczajenie. Powinniśmy odchodzić jednak od indywidualnego transportu i każdy element, który się do tego przyczynia, jest elementem tworzącym politykę zrównoważonego transportu – zaznaczył.
Wyodrębniona z ul. Krasińskiego przestrzeń może także stać się atrakcyjną płaszczyzną ułatwiającą współdziałanie z innymi jednostkami uczelnianymi. – Kampus, który tutaj powstanie, nie będzie stanowić konkurencji wobec innych ośrodków, ale będzie raczej miejscem, gdzie będziemy mogli sieciować naszą współpracę z Uniwersytetem Śląskim, Uniwersytetem Ekonomicznym i innymi śląskimi uczelniami – powiedział JM Rektor. – Jako uczelnia badawcza uzyskaliśmy środki potrzebne do rozwijania współpracy regionalnej, ponadregionalnej i międzynarodowej i przewidzieliśmy specjalne zadanie, przeznaczone na budowanie wspólnych sieci.
Owocem współpracy na linii Politechnika – Katowice oraz uzyskanego w latach 2018-2019 wsparcia finansowego są również nowo powstałe pracownie. Dzięki specjalnie opracowanym stanowiskom przygotowanym w ich ramach studenci uzyskają unikalną możliwość kształcenia kompetencji w warunkach maksymalnie przybliżonych do rzeczywistych. Ceremonia inauguracji działalności jednego z pomieszczeń – pracowni nowoczesnych systemów prowadzenia ruchu kolejowego – odbyła się w poniedziałek 27 stycznia. Jej nowoczesne wyposażenie będzie służyć nie tylko studentom Uczelni, ale także pracownikom branży kolejowej w zakresie dodatkowych szkoleń. Również pracownia przygotowana z myślą o kształceniu w zakresie mechaniki samochodowej umożliwi wszechstronne nabycie kompetencji – zarówno w znaczeniu fizycznym (kontaktu ze specjalistycznym sprzętem), jak i teoretycznym (dedykowane programy i komputery).
Data aktualności
Tytuł
11.11.2024
26.07.2024
https://portal.polsl.pl/nszz-solidarnosc/ps_aktualnosci/zapraszenie-do-jaworzna-na-komedie-wiesz-ze-wiem-rabat-20/
26.07.2024
https://portal.polsl.pl/nszz-solidarnosc/ps_aktualnosci/zapomoga-edukacyjna-na-zakup-podrecznikow-2024/
22.05.2024
https://portal.polsl.pl/nszz-solidarnosc/ps_aktualnosci/apel-i-referendum-w-sprawie-zielonego-ladu/
25.04.2024
https://www.polsl.pl/ps_aktualnosci/konkurs-plastyczny-moja-politechnika-3/
24.04.2024
https://portal.polsl.pl/nszz-solidarnosc/ps_aktualnosci/demonstracja-10-maja-w-warszawie-przeciw-zielonemu-ladowi/
09.04.2024
https://portal.polsl.pl/nszz-solidarnosc/ps_aktualnosci/odpowiedzi-kandydatow-na-rektora-do-pytan-pracownikow-politechniki-slaskiej/
09.04.2024
https://portal.polsl.pl/nszz-solidarnosc/ps_aktualnosci/elementor-5278/
28.03.2024
21.12.2023
20.10.2023
https://solidarnosckatowice.pl/niskie-place-i-splaszczanie-wynagrodzen-to-nauczyciele-akademiccy-wciaz-bez-znaczacych-podwyzek/
05.10.2023
24.07.2023