Start - Aktualności
Aktualności
Podsumowanie 3. edycji Project Based Learning
Projekt nowych „Indywidualnych Programów Studiów w formie Project Based Learning (PBL)” osiągnął właśnie swój półmetek. Panel podsumowujący 3. edycję konkursu odbył się na platformie Zoom.us 21 kwietnia 2020 roku.
W panelu podsumowującym wzięło udział ponad 150 studentów i pracowników Politechniki Śląskiej. Wydarzenie odbyło się w ramach Zdalnej Konferencji Naukowo-Branżowej PM Nights 2020, przygotowanej przez Koło Zarządzania Projektami SOLVER działające na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Gośćmi honorowymi byli prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz, Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia, oraz prof. dr hab. inż. Marek Pawełczyk, Prorektor ds. Nauki i Rozwoju.
Pierwsza część panelu poświęcona była podsumowaniu 3. edycji konkursu. Następnie odbyły się równocześnie 4 sesje tematyczne, w ramach których każda z 25 grup projektowych PBL zaprezentowała wyniki swoich prac. Krótki opis poszczególnych projektów PBL znajduje się w specjalnym wydaniu konferencyjnym czasopisma „PM News” dostępnym na stronie: www.pmnights.polsl.pl.
W ramach projektu „Politechnika Śląska jako Centrum Nowoczesnego Kształcenia opartego o badania i innowacje” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego zaplanowano 6 edycji konkursu. W 3 zakończonych już odsłonach wzięło udział łącznie 354 studentek i studentów wszystkich wydziałów Politechniki Śląskiej, a łączna kwota dofinansowania przekroczyła 2 380 000 zł.
Obecnie rusza nabór do 5. edycji konkursu, która jest dedykowana studentom II stopnia kształcenia i będzie realizowana w semestrze zimowym 2020/2021. Tematy projektów można zgłaszać poprzez Platformę Zdalnej Edukacji do 5 maja 2020 roku.
Ze względu na duże zainteresowanie konkursem wśród pracowników i studentów Politechniki Śląskiej liczba projektów, która w tej edycji objęta zostanie dofinansowaniem, została zwiększona do 30. Więcej informacji na Platformie Zdalnej Edukacji oraz na stronie internetowej projektu CIK 4.0.