Start - Aktualności
Aktualności

Autor: System Publikacja: 23.03.2018
Grupa FCA nagrodziła najzdolniejszych inżynierów!
Sześciu studentów i absolwentów Politechniki Śląskiej znalazło się w gronie laureatów XIX edycji konkursu o nagrodę grupy Fiat Chrysler Automobiles na najlepsze prace dyplomowe i badawcze. Do rąk naszego absolwenta trafiła również prestiżowa nagroda im. Giovanniego Agnelliego przyznana przez Ośrodek Badawczy Fiata w Turynie. Uroczysta gala rozdania nagród odbyła się w piątek, 23 marca, na Politechnice Śląskiej. Gratulujemy!
Celem konkursu jest wspieranie młodych naukowców pasjonujących się przemysłem motoryzacyjnym i stosowanymi w nim nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Do konkursu mogły być zgłaszane prace inżynierskie, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne z obszarów tematycznych powiązanych jak najściślej z tematami podanymi przez firmy grupy FCA działające w Polsce.
Celem konkursu jest wspieranie młodych naukowców pasjonujących się przemysłem motoryzacyjnym i stosowanymi w nim nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Do konkursu mogły być zgłaszane prace inżynierskie, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne z obszarów tematycznych powiązanych jak najściślej z tematami podanymi przez firmy grupy FCA działające w Polsce.
W uroczystości, którą poprowadził prorektor ds. nauki i rozwoju prof. Marek Pawełczyk, wzięli udział laureaci z Politechniki Śląskiej oraz Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej ze swoimi promotorami oraz dziekanami wydziałów, na których się kształcą, a także przedstawiciele spółek FCA oraz władz ATH. Gościem specjalnym był przedstawiciel Ośrodka Badawczego Fiata w Turynie Tommaso Giunti.
W tegorocznej edycji nagrodzono sześć prac z Politechniki Śląskiej – dwie prace inżynierskie oraz cztery magisterskie, a także cztery z Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Nagrodzeni z naszej uczelni zostali:
W tegorocznej edycji nagrodzono sześć prac z Politechniki Śląskiej – dwie prace inżynierskie oraz cztery magisterskie, a także cztery z Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Nagrodzeni z naszej uczelni zostali:
- autor: Artur Goś za pracę „Pojazd elektryczny BATT2CARS – obliczenia trakcyjne”, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- Marcin Gaik za pracę „Pojazd elektryczny BATT2CARS – budowa prototypu”, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny.
- Paweł Lasek za pracę „Nowa generacja energooszczędnych silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi o strumieniu osiowym do zastosowań w motoryzacji”, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- Jarosław Rzepecki za pracę „Aplikacja Test Thermo-Shock na platformę cDAQ w kontekście IIOT (Industrial Internet of Things)”, promotor: dr inż. Roman Wyżgolik, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki;
- Dariusz Gros za pracę „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”, promotor: dr Agata Śliwa, Wydział Mechaniczny Technologiczny;
- Anna Hajok za pracę „Wpływ boru na strukturę i twardość żeliwa sferoidalnego”, promotor: dr hab. inż. Andrzej Studnicki, Wydział Mechaniczny Technologiczny.
- Marcin Gaik za pracę „Pojazd elektryczny BATT2CARS – budowa prototypu”, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny.
- Paweł Lasek za pracę „Nowa generacja energooszczędnych silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi o strumieniu osiowym do zastosowań w motoryzacji”, promotor: dr inż. Rafał Setlak, Wydział Elektryczny;
- Jarosław Rzepecki za pracę „Aplikacja Test Thermo-Shock na platformę cDAQ w kontekście IIOT (Industrial Internet of Things)”, promotor: dr inż. Roman Wyżgolik, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki;
- Dariusz Gros za pracę „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”, promotor: dr Agata Śliwa, Wydział Mechaniczny Technologiczny;
- Anna Hajok za pracę „Wpływ boru na strukturę i twardość żeliwa sferoidalnego”, promotor: dr hab. inż. Andrzej Studnicki, Wydział Mechaniczny Technologiczny.
Gość specjalny uroczystości Tommaso Giunti wręczył również prestiżową nagrodę im. Giovanniego Agnelliego przyznawaną przez Ośrodek Badawczy Fiata w Turynie. W tym roku trafiła ona do rąk absolwenta Politechniki Śląskiej Dariusza Grosa. Praca magisterska młodego inżyniera została uznana za pracę o największej wartości dla przemysłu spośród wszystkich nagrodzonych w tegorocznym konkursie.
– Ciągle staram się zmniejszać pojemności silników i zwiększać moc, którą potrafią wygenerować. Wiele silników musi być poddawanych remontowi po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Z mocniejszymi elementami możemy ten czas eksploatacji bezawaryjnie wydłużyć – mówi o swoich badaniach podwójny laureat z Politechniki Śląskiej.







Więcej aktualności Mniej aktualności