Start - News
Author: System Published at: 14.07.2015
Tor Croft Motor Circuit okazał się o wiele szczęśliwszy dla zespołu Silesian Greenpower. Podczas zawodów, które odbyły się 7 lipca, skonstruowany przez studentów Politechniki Śląskiej w ubiegłym roku bolid Bullet I, był naprawdę blisko zwycięstwa. Zaczęło się bowiem obiecująco, ale po drugim okrążeniu pojazd wypadł z toru i stracił cenne minuty. Wola walki i determinacja kierującej pojazdem Darii Machy okazały się jednak tak silne, że bolid nie tylko spektakularnie odrobił stratę, ale również wyprzedził konkurencję zdobywając ostatecznie drugie miejsce. Bullet I pokonał 24 okrążenia z czasem jedynie o 3 sekundy gorszym od lidera wyścigu. Startujący także w tej kategorii Bullet II, za którego kierownicą zasiadała Anna Samol, okazał się niewiele gorszy. Przejechał jedno okrążenie mniej, z czasem 1h2min., i ostatecznie zajął wysokie czwarte miejsce na 18 biorących w zawodach drużyn. Od bolidów zaprojektowanych i zabudowanych przez studentów Politechniki Śląskiej lepsze okazały się jedynie konstrukcje ekipy JaguarLandRover Driven, które zajęły pierwszą i trzecią lokatę.
Bardzo dobry początek sezonu Silesian Greenpower!
Zespół Silesian Greenpower wrócił niedawno z Wielkiej Brytanii. Skonstruowane przez studentów Politechniki Śląskiej lekkie pojazdy elektryczne, biorące udział w zawodach ligi samochodów elektrycznych F24+, nie zawiodły pokładanych w nich nadziei zdobywając dwa puchary – srebrny i brązowy.
W wyścigu Rockingham Heat 2015, który odbył się na torze Rockingham Motor Speedway w Corby na początku lipca, zespół Silesian Greenpower wystartował z dwoma bolidami – Bulletem I oraz debiutującym na profesjonalnym torze Bulletem II. Prowadzony przez Darię Machę Bullet I pokonał 27 okrążeń, ze średnią prędkością ponad 60 km/h, uzyskując wysoką trzecią lokatę. Debiutujący na torze w Corby Bullet II, z Anną Samol za kierownicą, nie miał niestety tyle szczęścia. Odnotował awarię silnika i ostatecznie zakończył wyścig w środkowej części tabeli.
Tor Croft Motor Circuit okazał się o wiele szczęśliwszy dla zespołu Silesian Greenpower. Podczas zawodów, które odbyły się 7 lipca, skonstruowany przez studentów Politechniki Śląskiej w ubiegłym roku bolid Bullet I, był naprawdę blisko zwycięstwa. Zaczęło się bowiem obiecująco, ale po drugim okrążeniu pojazd wypadł z toru i stracił cenne minuty. Wola walki i determinacja kierującej pojazdem Darii Machy okazały się jednak tak silne, że bolid nie tylko spektakularnie odrobił stratę, ale również wyprzedził konkurencję zdobywając ostatecznie drugie miejsce. Bullet I pokonał 24 okrążenia z czasem jedynie o 3 sekundy gorszym od lidera wyścigu. Startujący także w tej kategorii Bullet II, za którego kierownicą zasiadała Anna Samol, okazał się niewiele gorszy. Przejechał jedno okrążenie mniej, z czasem 1h2min., i ostatecznie zajął wysokie czwarte miejsce na 18 biorących w zawodach drużyn. Od bolidów zaprojektowanych i zabudowanych przez studentów Politechniki Śląskiej lepsze okazały się jedynie konstrukcje ekipy JaguarLandRover Driven, które zajęły pierwszą i trzecią lokatę.
Podczas zawodów ligi samochodów elektrycznych F24+ politechniczne bolidy, stające w szranki z firmami motoryzacyjnymi i szkołami wyższymi z Wielkiej Brytanii, uplasowały się – podobnie jak w latach ubiegłych – niezwykle wysoko. Przyjmujemy to za dobry prognostyk tym bardziej, że to dopiero początek sezonu. Kolejne zawody, w których w ramach F24+ zmierzy się ekipa Silesian Greenpower, już we wrześniu. W październiku natomiast czekają nas emocje związane z wyścigami International Finals i Silverline Corporate Challenge. Gratulując dotychczasowych sukcesów już dziś trzymamy kciuki za kolejne.
News
Show all







Show more Less items
Events
Show allCooperation:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.
Cooperation:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.