Start - News
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/6949/a1ff9912-0ddb-431d-9ba8-530e074fead8.jpg)
Author: System Published at: 04.02.2020
W spotkaniu uczestniczyli m.in. JM Rektor prof. Arkadiusz Mężyk, prof. Bogusław Łazarz – Prorektor ds. Ogólnych, prof. Piotr Folęga – Dziekan Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej, prof. Klaudiusz Fross – Dziekan Wydziału Architektury, dr hab. inż. Grzegorz Sierpiński, prof. PŚ – Kierownik Katedry Systemów Transportowych i Inżynierii Ruchu, dr inż. Marcin Krupa – Prezydent Miasta Katowice oraz Bogumił Sobula – pierwszy Wiceprezydent.
Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wstępne projekty reorganizacji ruchu w obrębie ul. Krasińskiego w Katowicach oraz wizualizacje dotyczące zagospodarowania powstałego w ten sposób deptaka. Koncepcje – Nowa Rawa, Zielona Arteria, Polilinia – zostały opracowane w ramach zamkniętego konkursu przez trzy zespoły studenckie pod opieką dr inż. arch. Elżbiety Błeszyńskiej. Jednym z największych wyzwań, które pociągnie za sobą planowana inwestycja, jest konieczność zmiany ruchu pojazdów w taki sposób, by zapewnić płynność przemieszczania się w tym rejonie. Przedsięwzięcie to jest jednak planowane z myślą o komforcie wszystkich użytkowników, a nadchodząca zmiana będzie stanowić istotną wartość dodaną nie tylko dla Wydziałów Politechniki Śląskiej, ale również dla samego miasta.
– Rozpoczęta dzisiaj dyskusja, związana z planami stworzenia strefy zamkniętej dla ruchu samochodowego, na terenie której będą mogli spędzać czas nie tylko studenci, ale także goście Wydziałów i mieszkańcy miasta, jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całej społeczności akademickiej Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Wydziału Inżynierii Materiałowej – wyjaśnił JM Rektor prof. A. Mężyk. – Cieszę się, że we władzach Miasta Katowice i osobie Pana Prezydenta Marcina Krupy możemy mieć tak otwartych na współpracę partnerów, dostrzegających obopólne korzyści z podejmowanych wysiłków – dodał.
Prezydent Katowic dr inż. Marcin Krupa zwrócił uwagę, że tego typu działania są istotne z wizerunkowego punktu widzenia. – Jako włodarze miasta dostrzegamy potencjał uczelni wyższych, nie tylko w znaczeniu kapitału ludzkiego, ale także dlatego, że obecność takich instytucji podwyższa rangę miasta. Akademickość tworzona jest nie tylko przez budynek, ale i przestrzeń wokół niego – podkreślił. W planowanej inwestycji dostrzegł szansę na poprawę sytuacji komunikacyjnej w śródmieściu. Planowana przebudowa mogłaby stać się kolejną odsłoną działań zmierzających do zmiany nawyków transportowych, realizowanych dotychczas poprzez wprowadzenie strefy Tempo 30 czy budowę centrów przesiadkowych. – Duże znaczenie ma przyzwyczajenie. Powinniśmy odchodzić jednak od indywidualnego transportu i każdy element, który się do tego przyczynia, jest elementem tworzącym politykę zrównoważonego transportu – zaznaczył.
Wyodrębniona z ul. Krasińskiego przestrzeń może także stać się atrakcyjną płaszczyzną ułatwiającą współdziałanie z innymi jednostkami uczelnianymi. – Kampus, który tutaj powstanie, nie będzie stanowić konkurencji wobec innych ośrodków, ale będzie raczej miejscem, gdzie będziemy mogli sieciować naszą współpracę z Uniwersytetem Śląskim, Uniwersytetem Ekonomicznym i innymi śląskimi uczelniami – powiedział JM Rektor. – Jako uczelnia badawcza uzyskaliśmy środki potrzebne do rozwijania współpracy regionalnej, ponadregionalnej i międzynarodowej i przewidzieliśmy specjalne zadanie, przeznaczone na budowanie wspólnych sieci.
Owocem współpracy na linii Politechnika – Katowice oraz uzyskanego w latach 2018-2019 wsparcia finansowego są również nowo powstałe pracownie. Dzięki specjalnie opracowanym stanowiskom przygotowanym w ich ramach studenci uzyskają unikalną możliwość kształcenia kompetencji w warunkach maksymalnie przybliżonych do rzeczywistych. Ceremonia inauguracji działalności jednego z pomieszczeń – pracowni nowoczesnych systemów prowadzenia ruchu kolejowego – odbyła się w poniedziałek 27 stycznia. Jej nowoczesne wyposażenie będzie służyć nie tylko studentom Uczelni, ale także pracownikom branży kolejowej w zakresie dodatkowych szkoleń. Również pracownia przygotowana z myślą o kształceniu w zakresie mechaniki samochodowej umożliwi wszechstronne nabycie kompetencji – zarówno w znaczeniu fizycznym (kontaktu ze specjalistycznym sprzętem), jak i teoretycznym (dedykowane programy i komputery).
Kolejny etap współpracy z Miastem Katowice
Dzięki wsparciu Miasta Katowice Politechnika Śląska mogła w ostatnim czasie oddać do użytku kilka nowych pracowni, np. budowy i eksploatacji pojazdów samochodowych, pracowni nowoczesnych systemów prowadzenia ruchu kolejowego oraz salę seminaryjno-reprezentacyjną Wydziału. W planach jest dalsza kooperacja, m.in. przy przebudowie przestrzeni katowickiego kampusu Uczelni, mieszczącego Wydziały Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Inżynierii Materiałowej. 31 stycznia 2020 r. odbyło się spotkanie Władz Uczelni i Miasta Katowice w tej sprawie.
W spotkaniu uczestniczyli m.in. JM Rektor prof. Arkadiusz Mężyk, prof. Bogusław Łazarz – Prorektor ds. Ogólnych, prof. Piotr Folęga – Dziekan Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej, prof. Klaudiusz Fross – Dziekan Wydziału Architektury, dr hab. inż. Grzegorz Sierpiński, prof. PŚ – Kierownik Katedry Systemów Transportowych i Inżynierii Ruchu, dr inż. Marcin Krupa – Prezydent Miasta Katowice oraz Bogumił Sobula – pierwszy Wiceprezydent.
Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wstępne projekty reorganizacji ruchu w obrębie ul. Krasińskiego w Katowicach oraz wizualizacje dotyczące zagospodarowania powstałego w ten sposób deptaka. Koncepcje – Nowa Rawa, Zielona Arteria, Polilinia – zostały opracowane w ramach zamkniętego konkursu przez trzy zespoły studenckie pod opieką dr inż. arch. Elżbiety Błeszyńskiej. Jednym z największych wyzwań, które pociągnie za sobą planowana inwestycja, jest konieczność zmiany ruchu pojazdów w taki sposób, by zapewnić płynność przemieszczania się w tym rejonie. Przedsięwzięcie to jest jednak planowane z myślą o komforcie wszystkich użytkowników, a nadchodząca zmiana będzie stanowić istotną wartość dodaną nie tylko dla Wydziałów Politechniki Śląskiej, ale również dla samego miasta.
– Rozpoczęta dzisiaj dyskusja, związana z planami stworzenia strefy zamkniętej dla ruchu samochodowego, na terenie której będą mogli spędzać czas nie tylko studenci, ale także goście Wydziałów i mieszkańcy miasta, jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całej społeczności akademickiej Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Wydziału Inżynierii Materiałowej – wyjaśnił JM Rektor prof. A. Mężyk. – Cieszę się, że we władzach Miasta Katowice i osobie Pana Prezydenta Marcina Krupy możemy mieć tak otwartych na współpracę partnerów, dostrzegających obopólne korzyści z podejmowanych wysiłków – dodał.
Prezydent Katowic dr inż. Marcin Krupa zwrócił uwagę, że tego typu działania są istotne z wizerunkowego punktu widzenia. – Jako włodarze miasta dostrzegamy potencjał uczelni wyższych, nie tylko w znaczeniu kapitału ludzkiego, ale także dlatego, że obecność takich instytucji podwyższa rangę miasta. Akademickość tworzona jest nie tylko przez budynek, ale i przestrzeń wokół niego – podkreślił. W planowanej inwestycji dostrzegł szansę na poprawę sytuacji komunikacyjnej w śródmieściu. Planowana przebudowa mogłaby stać się kolejną odsłoną działań zmierzających do zmiany nawyków transportowych, realizowanych dotychczas poprzez wprowadzenie strefy Tempo 30 czy budowę centrów przesiadkowych. – Duże znaczenie ma przyzwyczajenie. Powinniśmy odchodzić jednak od indywidualnego transportu i każdy element, który się do tego przyczynia, jest elementem tworzącym politykę zrównoważonego transportu – zaznaczył.
Wyodrębniona z ul. Krasińskiego przestrzeń może także stać się atrakcyjną płaszczyzną ułatwiającą współdziałanie z innymi jednostkami uczelnianymi. – Kampus, który tutaj powstanie, nie będzie stanowić konkurencji wobec innych ośrodków, ale będzie raczej miejscem, gdzie będziemy mogli sieciować naszą współpracę z Uniwersytetem Śląskim, Uniwersytetem Ekonomicznym i innymi śląskimi uczelniami – powiedział JM Rektor. – Jako uczelnia badawcza uzyskaliśmy środki potrzebne do rozwijania współpracy regionalnej, ponadregionalnej i międzynarodowej i przewidzieliśmy specjalne zadanie, przeznaczone na budowanie wspólnych sieci.
Owocem współpracy na linii Politechnika – Katowice oraz uzyskanego w latach 2018-2019 wsparcia finansowego są również nowo powstałe pracownie. Dzięki specjalnie opracowanym stanowiskom przygotowanym w ich ramach studenci uzyskają unikalną możliwość kształcenia kompetencji w warunkach maksymalnie przybliżonych do rzeczywistych. Ceremonia inauguracji działalności jednego z pomieszczeń – pracowni nowoczesnych systemów prowadzenia ruchu kolejowego – odbyła się w poniedziałek 27 stycznia. Jej nowoczesne wyposażenie będzie służyć nie tylko studentom Uczelni, ale także pracownikom branży kolejowej w zakresie dodatkowych szkoleń. Również pracownia przygotowana z myślą o kształceniu w zakresie mechaniki samochodowej umożliwi wszechstronne nabycie kompetencji – zarówno w znaczeniu fizycznym (kontaktu ze specjalistycznym sprzętem), jak i teoretycznym (dedykowane programy i komputery).
News
Show all![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27172/b0d6227b-2c16-4dbb-8eb1-a9147feaa9c3.png)
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27173/3edd57df-241e-486b-b6c8-5571a8861d6d.jpg)
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27177/886ba8f1-4734-4857-8e23-b37896082623.jpeg)
![photo](/wp-content/themes/politechnika-v2/assets/images/cover-images/270x212.png)
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27180/6c798088-374e-4b7c-bcdd-3b502ff2f89f.png)
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27181/325867da-d842-45ae-baa6-36e6ba64e1ec.jpg)
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27184/e1b27ece-ad17-41f8-abc6-564a03149c71.jpg)
![photo](/wp-content/themes/politechnika-v2/assets/images/cover-images/270x212.png)
![photo](/wp-content/uploads/api-cache-images/27189/82073c51-c8e7-4658-8a0e-89a28c43ec37.png)
Show more Less items
Events
Show allCooperation:
![photo](https://portal.polsl.pl/wydzial-template/wp-content/uploads/sites/31/2020/12/Screenshot-2019-10-23-at-15.19.43.png)
Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.
Cooperation:
![photo](https://portal.polsl.pl/wydzial-template/wp-content/uploads/sites/31/2020/12/Zrzut-ekranu-2019-06-4-o-15.24.22.png)
Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.