Start - News
News

Author: System Published at: 26.01.2017
Konferencja Edukacja Dualna – EDUAL. Studia dualne odpowiedzią na potrzeby Przemysłu 4.0
Pierwsza Konferencja Edukacja Dualna – EDUAL, pod hasłem „Studia dualne odpowiedzią na potrzeby Przemysłu 4.0”, odbędzie się w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej przy ul. Konarskiego 18B w Gliwicach 6 marca. Udział w wydarzeniu potwierdził wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin, który objął konferencję patronatem. Wydarzenie zgromadzi przedstawicieli środowiska akademickiego i gospodarki, którzy wspólnie dyskutować będą kwestię kształcenia absolwentów studiów na potrzeby nauki i gospodarki opartej na wiedzy.
Konferencja Edukacja Dualna – EDUAL jest organizowana przez Politechnikę Śląską wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Wydarzenie poświęcone współpracy szkół wyższych z firmami w zakresie kształcenia, w tym szczególnie studiom dualnym, skierowane jest do przedstawicieli polskich uczelni oraz szeroko rozumianego otoczenia gospodarczego. W ramach konferencji zaplanowano liczne panele tematyczne, w tym debatę poświęconą przyszłości studiów dualnych, oraz rozmowy ze studentami biorącymi udział w tego rodzaju kształceniu. Ponadto uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z bazą laboratoryjną Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Konferencji będą towarzyszyć XIX Inżynierskie Targi Pracy i Przedsiębiorczości. Na oba wydarzenia wstęp wolny.
Program ramowy I Konferencji Edukacja Dualna – EDUAL. Studia dualne odpowiedzią na potrzeby Przemysłu 4.0:
I część: Dobre praktyki w zakresie edukacji dualnej w Polsce:
-
Edukacja dualna na I stopniu studiów na przykładzie studiów dualnych na kierunku mechanika i budowa maszyn (Politechnika Śląska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Poznańska) – geneza powstania, główne etapy tworzenia kierunku we współpracy z przemysłem, charakterystyka programu i procesu nauczania
-
Edukacja dualna na II stopniu studiów na przykładzie specjalności na kierunkach mechanika i budowa maszyn, mechatronika, automatyka i robotyka, inżynieria materiałowa (Politechnika Śląska) – modele współpracy z przemysłem, główne etapy tworzenia programu specjalności, organizacja laboratoriów, nowe formy kształcenia
-
Edukacja dualna na III stopniu studiów na przykładzie studiów doktoranckich (doktoraty przemysłowe) prowadzonych w trybie „tandemów” doktorskich – modele splatania aktywności w przemyśle z aktywnością w życiu akademickim.
II część: Dobre praktyki w zakresie edukacji dualnej prowadzonej za granicą:
-
Edukacja dualna na przykładzie studiów dualnych prowadzonych w Niemczech (Technische Universität Bergakademie Freiberg) – charakterystyka programu i procesu nauczania
-
Edukacja dualna na studiów na przykładzie studiów dualnych prowadzonych we Francji (Université de Nantes) – charakterystyka programu i procesu nauczania.
III część: Przykłady działań wspomagających edukację dualną:
-
Koła naukowe – przykład pozaprogramowej edukacji dualnej (modele współpracy kół naukowych z przemysłem, modele współpracy kół naukowych z uczniami szkół średnich) – wystawa prac kół naukowych
-
Biuro Karier Studenckich – przykłady projektów i staży realizowanych z przemysłem
-
Uniwersyteckie Laboratorium Przemysłowe – przykład projektu utworzenia międzywydziałowego laboratorium prowadzonego przez firmę Delphi (interdyscyplinarne projekty międzywydziałowe, realizowane poza programem studiów pod opieką pracowników firmy)
-
Laboratorium – Demonstrator bazowych technologii Przemysłu 4.0 – przykład projektu utworzenia laboratorium przez KSSE i Politechnikę Śląską (wynik prac grupy roboczej 4. ds. kształcenia, kompetencji i zasobów kadrowych dla Przemysłu 4.0 przy Ministerstwie Rozwoju).
Informacji na temat wydarzenia udziela Biuro Rektora Politechniki Śląskiej pod nr. tel. 32 237 13 38 oraz mailowo pod adresem biuro.rektora@polsl.pl. Szczegółowy program konferencji zostanie udostępniony do 15 lutego.






The statute of the Silesian University of Technology was adopted
Due to the epidemic situation, education of students, doctoral students and participants of postgraduate studies and other forms of education will be conducted only with the use of distance education methods and techniques.
Show more Less items