Start - News
News

Author: System Published at: 09.07.2018
– Podczas Shell Eco-marathon Europe 2018 zmagaliśmy się z własnymi słabościami, z innymi zespołami oraz z niemożliwymi upałami, które były wymagające zarówno dla członków zespołu, jak i ogniwa wodorowego – źródła zasilania HydroGENIUSA. Pierwsze przejazdy testowe pozwoliły nam poznać specyfikę bolidu po tegorocznych usprawnieniach oraz uwidoczniły nam jego mocne i słabe strony. Doświadczyliśmy awarii w kilku podukładach i nawet zobaczyliśmy raz tor z perspektywy lawety – relacjonuje Andrzej Jałowiecki, opiekun zespołu. – Największą trudnością okazało się dla nas uzyskanie wyniku w wymaganym limicie czasu, z czym zmagała się również większość pozostałych zespołów. Na podstawie zebranych doświadczeń kierowców oraz analizy danych telemetrycznych wprowadziliśmy zmiany w sposobie sterowania ogniwem i ustaliliśmy strategię na kolejne przejazdy. Przyniosło to oczekiwany skutek w postaci poprawy wyników na ostatnich dwóch próbach. Dzięki wspólnej pracy wszystkich członków zespołu znaleźliśmy się ostatecznie na 4. miejscu. Chociaż niewiele brakło do podium, jesteśmy zadowoleni z wyniku – dodają młodzi inżynierowie z Politechniki Śląskiej.
Shell Eco-marathon to jedne z najbardziej prestiżowych zawodów dla studentów uczelni technicznych na całym świecie, organizowane co roku w Ameryce, Europie i Azji. Do tegorocznej edycji zgłosiły się 175 zespoły z 24 krajów. Do rywalizacji przystąpiło również siedem drużyn z Polski, w tym zespół z Politechniki Śląskiej, który ponownie okazał się spośród nich najlepszy.
Politechniczny bolid czwarty w Londynie!
Zaprojektowany i zbudowany przez studencki zespół SmartPower bolid wywalczył 4. miejsce w kategorii pojazdów Urban Concept Hydrogen podczas zawodów Shell Eco-marathon. 34. edycja międzynarodowych wyścigów pojazdów ekologicznych odbywała się w Londynie od 5 do 8 lipca. Reprezentacja naszej uczelni po raz kolejny okazała się najlepsza spośród wszystkich polskich drużyn biorących udział w rywalizacji. Gratulujemy!
Podobnie jak w latach ubiegłych zadaniem ekip biorących udział w zawodach było zaprojektowanie i zbudowanie maksymalnie efektywnych pod względem oszczędzania energii bolidów, a następnie przejechanie nimi możliwie największej odległości na jednostce paliwa. Skonstruowany przez zespół SmartPower pojazd o nazwie HydroGENIUS wystartował w kategorii pojazdów miejskich napędzanych wodorem. Kierowany przez studentów Mateusza Smarducha oraz Jakuba Paszka bolid uzyskał wynik 117 km/m3 wodoru i w rezultacie zajął 4. miejsce w kategorii pojazdów Urban Concept Hydrogen. Tym samym studenci Politechniki Śląskiej osiągnęli jeszcze lepszy wynik niż w poprzedniej edycji. W ubiegłym roku SmartPower uplasował się na 5. miejscu w tej samej kategorii.
– Podczas Shell Eco-marathon Europe 2018 zmagaliśmy się z własnymi słabościami, z innymi zespołami oraz z niemożliwymi upałami, które były wymagające zarówno dla członków zespołu, jak i ogniwa wodorowego – źródła zasilania HydroGENIUSA. Pierwsze przejazdy testowe pozwoliły nam poznać specyfikę bolidu po tegorocznych usprawnieniach oraz uwidoczniły nam jego mocne i słabe strony. Doświadczyliśmy awarii w kilku podukładach i nawet zobaczyliśmy raz tor z perspektywy lawety – relacjonuje Andrzej Jałowiecki, opiekun zespołu. – Największą trudnością okazało się dla nas uzyskanie wyniku w wymaganym limicie czasu, z czym zmagała się również większość pozostałych zespołów. Na podstawie zebranych doświadczeń kierowców oraz analizy danych telemetrycznych wprowadziliśmy zmiany w sposobie sterowania ogniwem i ustaliliśmy strategię na kolejne przejazdy. Przyniosło to oczekiwany skutek w postaci poprawy wyników na ostatnich dwóch próbach. Dzięki wspólnej pracy wszystkich członków zespołu znaleźliśmy się ostatecznie na 4. miejscu. Chociaż niewiele brakło do podium, jesteśmy zadowoleni z wyniku – dodają młodzi inżynierowie z Politechniki Śląskiej.
Shell Eco-marathon to jedne z najbardziej prestiżowych zawodów dla studentów uczelni technicznych na całym świecie, organizowane co roku w Ameryce, Europie i Azji. Do tegorocznej edycji zgłosiły się 175 zespoły z 24 krajów. Do rywalizacji przystąpiło również siedem drużyn z Polski, w tym zespół z Politechniki Śląskiej, który ponownie okazał się spośród nich najlepszy.
Zespół Smart Power bierze udział w zawodach od 2012 roku. Początkowo startował w kategorii prototypów, w 2015 roku po raz pierwszy spróbował sił w kategorii pojazdów miejskich początkowo napędzanych bateriami, a następnie wodorem.






The statute of the Silesian University of Technology was adopted
Due to the epidemic situation, education of students, doctoral students and participants of postgraduate studies and other forms of education will be conducted only with the use of distance education methods and techniques.
Show more Less items