Start - News
News

Author: System Published at: 29.03.2019
- To inicjatywa stworzona z myślą o zdolnych młodych ludziach i kreatywnych nauczycielach, pierwsza na taką skalę w obszarze inżynierii materiałowej i technologii - zauważa dr hab. Agata Śliwa, koordynator programu. - Szkoły średnie często zwracały się do nas z prośbą o możliwość wizyty w laboratoriach, jednak brakowało nam metodycznie skonstruowanego, kompleksowego rozwiązania, które pozwalałoby takie wycieczki zamienić w wartościowy program edukacyjny - wyjaśnia dr inż. Jarosław Mikuła, pomysłodawca i inicjator przedsięwzięcia.
W ramach cyklicznych spotkań, wyselekcjonowane wykłady prowadzone w formie popularnonaukowej pozwalają odkryć przed młodymi ludźmi świat nauki o materiałach i technologiach przyszłości. Po wykładach uczestnicy w małych grupach laboratoryjnych mogą dosłownie dotknąć omawianych zagadnień w ściśle zaplanowanym cyklu zajęć.
- Ze względu na skalę zainteresowania ze strony szkół średnich, z jaką spotkał się pomysł, musieliśmy podzielić uczestników na dwa odrębne piony realizowane w różnych terminach tak, aby zapewnić możliwość prowadzenia zajęć laboratoryjnych w odpowiednio niewielkich sekcjach - wyjaśnia prof. Śliwa.
- Zagadnienia z zakresu inżynierii materiałowej zajmują niewiele miejsca w programach nauczania szkół średnich, a ta dyscyplina jest jedną z najistotniejszych dla rozwoju współczesnej gospodarki. Inżynieria materiałowa daje ogromne możliwości zawodowe w obszarze wysokich technologii, a także zaawansowanych technologicznie i wiedzochłonnych usług -mówi Prof. PŚ, dr hab. inż. Tomasz Tański, dyrektor Instytutu Materiałów Inżynierskich i Biomedycznych Politechniki Śląskiej.
Wystartowała Akademia Inżynierii Materiałowej i Technologii dla szkół
Na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej wystartowała Akademia Inżynierii Materiałowej i Technologii. W programie uczestniczy łącznie 300 uczniów, zakwalifikowanych ze zgłoszonych szkół średnich. Każdy uczestnik weźmie udział w ośmiu tematycznych zajęciach laboratoryjnych i wysłucha czterech popularnonaukowych wykładów.
- To inicjatywa stworzona z myślą o zdolnych młodych ludziach i kreatywnych nauczycielach, pierwsza na taką skalę w obszarze inżynierii materiałowej i technologii - zauważa dr hab. Agata Śliwa, koordynator programu. - Szkoły średnie często zwracały się do nas z prośbą o możliwość wizyty w laboratoriach, jednak brakowało nam metodycznie skonstruowanego, kompleksowego rozwiązania, które pozwalałoby takie wycieczki zamienić w wartościowy program edukacyjny - wyjaśnia dr inż. Jarosław Mikuła, pomysłodawca i inicjator przedsięwzięcia.
W ramach cyklicznych spotkań, wyselekcjonowane wykłady prowadzone w formie popularnonaukowej pozwalają odkryć przed młodymi ludźmi świat nauki o materiałach i technologiach przyszłości. Po wykładach uczestnicy w małych grupach laboratoryjnych mogą dosłownie dotknąć omawianych zagadnień w ściśle zaplanowanym cyklu zajęć.
- Ze względu na skalę zainteresowania ze strony szkół średnich, z jaką spotkał się pomysł, musieliśmy podzielić uczestników na dwa odrębne piony realizowane w różnych terminach tak, aby zapewnić możliwość prowadzenia zajęć laboratoryjnych w odpowiednio niewielkich sekcjach - wyjaśnia prof. Śliwa.
- Zagadnienia z zakresu inżynierii materiałowej zajmują niewiele miejsca w programach nauczania szkół średnich, a ta dyscyplina jest jedną z najistotniejszych dla rozwoju współczesnej gospodarki. Inżynieria materiałowa daje ogromne możliwości zawodowe w obszarze wysokich technologii, a także zaawansowanych technologicznie i wiedzochłonnych usług -mówi Prof. PŚ, dr hab. inż. Tomasz Tański, dyrektor Instytutu Materiałów Inżynierskich i Biomedycznych Politechniki Śląskiej.
Informacje o programie i jego kolejnych edycjach, o których już dzisiaj myślą organizatorzy, można znaleźć tutaj
zdjęcie: J. Mikuła






The statute of the Silesian University of Technology was adopted
Due to the epidemic situation, education of students, doctoral students and participants of postgraduate studies and other forms of education will be conducted only with the use of distance education methods and techniques.
Show more Less items