Start - News
News
Zdalna edukacja w gliwickim ALO
Obecna sytuacja – spowodowana zapobieganiem rozprzestrzenianiu się koronawirusa – sprawiła, że edukacja uczniów i studentów odbywa się za pomocą metod i technik kształcenia na odległość. Przed nowym wyzwaniem stanęło także Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gliwicach, które może pochwalić się bardzo dobrym funkcjonowaniem takiego rodzaju nauczania.
Techniki kształcenia na odległość nie są dla uczniów i nauczycieli gliwickiego ALO czymś zupełnie nowym. Już wcześniej młodzież miała okazję testować narzędzia pracy zdalnej – jak np. Google Classroom – na lekcjach informatyki i programowania pod kierunkiem dr Bożeny Wieczorek z Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej.
Dzięki przygotowanym i przećwiczonym wcześniej rozwiązaniom uczniowie, nauczyciele oraz rodzice świetnie poradzili sobie z obecną sytuacją i przeniesieniem bezpośrednich kontaktów na wirtualny grunt. Każdy z licealistów jest zobowiązany do zalogowania się na platformie w czasie pierwszej lekcji wyznaczonej w harmonogramie. Odpowiednio przygotowany plan daje możliwości kontaktu nauczycieli z uczniami, co z kolei pozytywnie wpływa na organizację funkcjonowania całej szkoły.
Dla nauczycieli gliwickiego ALO zdalna edukacja to okazja do testowania nowych możliwości i pole do kreatywnego działania. Za pośrednictwem komunikacji online przesyłają interaktywne materiały, przeprowadzają telekonferencje i zdalne quizy, rejestrują wykłady do późniejszego odsłuchania dla ucznia. Jednym z przykładów może być wykład z użyciem padu graficznego nagrany przez dr Jacka Urygę z Wydziału Matematyki Stosowanej PŚ.
Licealiści ALO, postawieni w tej niecodziennej i pełnej wyzwań rzeczywistości, mogą nie tylko uczyć się materiału z poszczególnych przedmiotów, ale także zyskać inne korzyści – naukę zarządzania własnym czasem czy też radzenia sobie w skomplikowanych sytuacjach. Dla wielu z nich może być to naprawdę ważna próba samodzielności.
Show more Less items